kapeika Posted January 22, 2014 Report Share Posted January 22, 2014 (edited) Labdien (kam labvakar, kam labrīt)! Jau divus mēnešus interneta pasaulē eksistē tehnoloģiju jaunumu mājaslapa http://www.hitech.lv , un esmu priecīgs, ka pēc keywordiem "tehnoloģiju jaunumi" jau esam iekļuvuši Google meklēšanas rezultātu pirmajā lapā. Tā kā unikālo apmeklētāju skaits vēl nav augsts (vidēji 300 dienā un aug), vēlētos lūgt jūsu viedokli par mājaslapas pārskatāmību, ielādes ātrumu, īsāk sakot pros/cons. Lietas, ko pats apzinos - valodas tulkojums nav pabeigts/veicami šādi tādi knifi pie mobilās responsivitātes. Satura ziņā - jaunumi tiek pārsvarā tulkoti. Ja pagaidām tiek pievienoti raksti vairāk no tehnikas jomas, tad plānots 50/50 pievienot ziņas par tehniku un zinātni. Saprotu, ka konkurence šajā jomā Latvijā ir diezgan augsta, bet pie iesāktā nevēlos apstāties. Jautājums tiem, kas zina / ir bijuši līdzīgas mājaslapas īpašnieki - varbūt ir kādas idejas/piedāvājumi, kā piesaistīt lasītājus biežāk komentēt? Iepriekš pateicos par kritiku. P.S. pati mājaslapa nav nekas superunikāls. Parast wordpressis ar theme uzliktu pa virsu. Neredzēju jēgu mēģināt taisīt kaut ko sarežģītu tad, kad tas nav nepieciešams. Edited January 22, 2014 by kapeika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kemito Posted January 22, 2014 Report Share Posted January 22, 2014 (edited) Pirmajā lapā ir tikai Jūsu draugiem.lv lapa, nekas cits. :/ Tas, ka Jūs pats apmeklējat šo lapu, un Jums rādas google pirmajā lapā, pēc šiem atslēgvārdiem, nenozīmē, ka tā tas ir arī reāli citiem :) Edited January 22, 2014 by Kemito Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aaxc Posted January 22, 2014 Report Share Posted January 22, 2014 Man uzradas pirmajā lapā ( kā pēdējie gan ), bet ir pirmajā lapā. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
codez Posted January 22, 2014 Report Share Posted January 22, 2014 Man 2. lapa 3. ieraksts Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapeika Posted January 22, 2014 Author Report Share Posted January 22, 2014 Attiecīgi man tagad 2. lapa un 1. ieraksts. Ir kāds noteikts google algoritms? Loģiski, ka google vēro lietotāju darbības (noteikti, ka rezultāti arī atkarīgi no interneta pārlūkprogrammas izmantošanas, piemēram - ja tu lieto Chrome, tad google ievāc datus par to, kāda veida mājaslapas tu apmeklē biežāk un no tā viegli tiek koriģēts meklēšanas rezultāts). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-remit Posted January 22, 2014 Report Share Posted January 22, 2014 Tas atkarīgs no tā, kā tu un tavi draugi spieduši G+1 pogas. Patieso rezultātu var ieraudzīt, apskatot pārlūka inkognito režīmā (<Ctrl>+<Shift>+<n>). Šobrīd tava lapa ir otrās lapas sākumā, kaut gan dažas stundas atpakaļ bija pirmās beigās. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxsk8 Posted January 25, 2014 Report Share Posted January 25, 2014 Tā kā esmu notepad.lv pārstāvis un izveidotājs, tad reāli tev būs vajadzīgs sekojošais: 1. Labs, unikāls saturs. 2. Komunikācijas platforma, forums, etc. 3. Vismaz 4-5 gadi, kamēr iekarosi savus lasītājus, regulāros lietotājus. 4. Latvijā IT tēma ir pārsātinā, tāpēc jāveido multi komplekss resurss gan raksti par auto, tech, gadžetiem, sašliku receptēm un visu pārējo, un tam tieši labi noder forums, kā tāds. 5. Sētnieku komanda, kas palīdz uzraudzīt to visu pasākumu. 6. Rakstu autorus. Enyway, varēji izvēlēties pārskatāmāku Wordpress ādiņu. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ieleja Posted January 25, 2014 Report Share Posted January 25, 2014 4. Latvijā IT tēma ir pārsātinā, tāpēc jāveido multi komplekss resurss gan raksti par auto, tech, gadžetiem, sašliku receptēm un visu pārējo, un tam tieši labi noder forums, kā tāds. pārsātināta? es teiktu, ka tēma ir piepildīta par 10% (izdomāts skaitlis), t.i. ja lasīsi ziņas tikai LV resursos, tad paliksi neko neuzzinājis. tāpēc jālasa ārzemju resursi, bet ja lasi ārzemju, tad kāpēc jālasa LV, kur viss tāpat parādās ar novēlošanos? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapeika Posted January 27, 2014 Author Report Share Posted January 27, 2014 (edited) Tā kā esmu notepad.lv pārstāvis un izveidotājs, tad reāli tev būs vajadzīgs sekojošais: 1. Labs, unikāls saturs. 2. Komunikācijas platforma, forums, etc. 3. Vismaz 4-5 gadi, kamēr iekarosi savus lasītājus, regulāros lietotājus. 4. Latvijā IT tēma ir pārsātinā, tāpēc jāveido multi komplekss resurss gan raksti par auto, tech, gadžetiem, sašliku receptēm un visu pārējo, un tam tieši labi noder forums, kā tāds. 5. Sētnieku komanda, kas palīdz uzraudzīt to visu pasākumu. 6. Rakstu autorus. Enyway, varēji izvēlēties pārskatāmāku Wordpress ādiņu. :) Jā, forums ir ieplānots, bet es neteiktu, ka tas ir pats galvenais, kas nepieciešams. Tas drīzāk rada komūnu un pārvēršas par palīdzības forumu. Te ir gan plusi, gan mīnusi. Labs, unikāls saturs - jā, te ir daudz par ko rakstīt, bet saņemties kārtīgāk vajag, jo jau ir gatavi materiāli uz 3000+ vārdiem par interesantām tēmām (kaut vai to pašu elektromobīļu bezjēdzību). Citādāk - tehnoloģiju portāli jau tā uzraksta 5 teikumos jaunumus un viss. It kā daži teiks, ka ar to pietiek (kvintesence), bet, manuprāt, vajadzētu izcelt svarīgāko un aprakstīt arī mazāk svarīgo, jo bieži vien lietotājus interesē kāda noteikta nianse, nevis "defaultās" lietas. Kaut vai tas pats boot.lv - raksti 80% = < 150 vārdiem (neskaitīju, bet uz aci skatoties tā varētu būt). Rakstu autori ir obligāts pasākums, tur es tev piekrītu. Bez izdevumiem neiztikt :) Par ādiņu - jau sen gribu nomainīt, bet nevaram atrast kompromisu ar otru hitech.lv personu. Manuprāt arī šis theme ir nedaudz - teiksim, ne par smagu, bet ne īsti tik funkcionāls, cik gribētos. Edited January 27, 2014 by kapeika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kavacky Posted January 27, 2014 Report Share Posted January 27, 2014 Kāpēc elektroauto ir bezjēdzīgs? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapeika Posted January 27, 2014 Author Report Share Posted January 27, 2014 Tāpēc ka elektroenerģijas ražošana tiem piesārņos dabu tikpat daudz, cik pašreizējie benzīna/dīzeļa un gāzes motori. Tāpat - pat ja neizdala CO2 tik daudz, tie izdala slāpekļa savienojumus, kas ir indīgi un arī piesārņo gaisu. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurchiks Posted January 27, 2014 Report Share Posted January 27, 2014 Nu nesaki vis, tehnoloģijas attīstās, enerģiju var ražot arī nededzinot ogles. Kas tieši izdala tos slāpekļa savienojumus? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kavacky Posted January 27, 2014 Report Share Posted January 27, 2014 Kopš kura laika HES un AES izdala slāpekļa savienojumus? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
codez Posted January 27, 2014 Report Share Posted January 27, 2014 Par elektromobiļiem. 1) Elektromobiļi var izmantot jebkādu elektroenerģiju - arī ražotu no atjaunojamiem materiāliem. Piemēram, Latvijā daudzās vidējās un mazās pilsētās, apkure ir izveidota ar koģenerāciju, kas nozīmē, ka ražo elektroenerģiju, piemēram, no koka un atlikušo izmanto centrālapkurē. Šāda elektroenerģija nerada nekādu papildus piesārņojumu un ir arī daudz lētāka kā degviela. 2) Kopējais lietderības koeficients lielajās elektrocentrālēs + elektromotorā ir lielāks kā iekšdedzes dzinējā. 3) Elektromobiļi bremzējot var savākt atpakaļ enerģiju, kas krietni uzlabo patēriņu pilsētās. 4) Pat, ja izmanto elektroenerģiju, kas ražota no oglēm, gāzes, naftas, tad piesārņojums nosacīti rodas ģenerācijas stacijas apkārtnē, kas parasti ir nomaļa vieta rūpnieciskā sektorā, nevis dzīvojamā vai biznesa zonā, kur braukā vairums automašīnu. 5) Elektromobiļu uzbūve, automātiska pilnīga vai daļēja vadāmība (pret-slīdēšana, utt.), utt. ir daudz vienkāršāka, nekā iekšdedzes dzinējiem. Tāpat arī apkope, diagnostika, utt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapeika Posted January 28, 2014 Author Report Share Posted January 28, 2014 1) Nodrošinot ar atjaunojamiem materiāliem elektroenerģiju, tāpat tiek piesārņota vide (kaut vai dedzinot to pašu koku uz nepieciešamo elektromobiļu daudzumu). 2) Nemācēšu atbildēt. 3) Šādu funkciju veic hibrīdmašīnas, kas, manuprāt, ir labākais risinājums pašlaik. 4) Tas rodas stacijas apkārtnē, bet tas vienalga ietekmē un noārda atmosfēru, attiecīgi veicinot globālo sasilšanu, ledāju kušanu. Nav atšķirības, ja vien par plusu nevar uzskatīt to, ka pilsētās būs tīrāks gaiss. Ja nemaldos, tad elektromobīļiem bija arī katalizatori, kas rada piesārņojumu videi - bet par to neesmu drošs. Par slāpekli - nepareizi izteicos - tas bija domāts par alternatīvu, ko grib izmantot - ar šķidro slāpekli darbināmās mašīnas. Jebkurā gadījumā - tas viss ir liela putra. Manuprāt visizdevīgākais variants būtu attīstīt sabiedrisko transportu (tā pieejamību dažādās vietās, biežāku kursēšanu) izmantojot elektroenerģiju vai arī ar magnētisko lauku (japāņi kaut kādus eksperimentus veica ar saviem ātrgaitas vilcieniem - cik dzirdēju, tad uz šāda kustības pamata veidoti vilcieni spēj pārvietotas ar ~1000 km/h). Tiesa, nevar zināt, kā tas ietekmēs mūsu veselību. Jā, CO2 izmeši tagad ir diezgan daudz un var strīdēties par to. Ir skaidrs, ka augi absorbē CO2, tāpēc ieteiktu vairāk apzaļumot zemes, samazināt koku izciršanu (vai arī izcērtot vienu koku iestādīt 3 - 4 jaunus) un bīdīt to kā obligātu pasākumu visām mežciršanas kompānijām. Verdikts: elektromobīļi nebūtu slikti, ja tiem saražotā enerģija tiktu iegūta no saules baterijām (tagad ir izstrādāta tehnoloģija, kas koncentrē saules staru tādā veidā palielinot enerģijas ieguvi). Sahāru nobombīt ar tām baterijām (mīnuss ir kāpu pārvietošanās, kas varētu sagādāt nopietnas problēmas). Vispār - te strīdēties var ilgi un dikti. Tas ir noslēgts aplis, loopbacks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.