Jump to content
php.lv forumi

Darba atalgojuma bonus - peļņas procenti


codez

Recommended Posts

Problēma jau nav tajā, ka uzdevumus nepilda, bet kā viņus pilda - imitē pildīšanu. Uz papīra uzdevumu var izpildīt, bet realitātē tas izdarīts ātri, pavirši, nepārdomāti, ar bugiem, nenotestēti, neoptimizēti, utt. Programmētājs ir viena no tām profesijām, kur diena beigās 2 programmētāji it kā abi ir izpildījuši uzdevumus, bet viens ir radījis 10 vai pat 100 reizes vairāk pievienotās vērtības kā otrs.

Nākošā lieta ir, cik no programmētājiem, kas saņem tikai algu, ikdienā strādā radoši - iesaka idejas kā produktu reāli uzlabot, lai tas nestu lielāku peļņu. Un nevis iesaka atkal imitācijas pēc, bet reāli ikdienā par to domā.

Saprotams, priekš kam viņam to darīt, ja viņam algu maksā tāpat - par izdarītiem punktiem todo listē. Savukārt, ja no rezultāta izrietēs tas, ka viņš var saņemt 10 reiz vairāk kā nopelna ar algu, attieksmei vajadzētu būt pavisam citai.

Nākošā lieta - arī vadītājs ir algota persona un var imitēt darbu un arī šeit, ja programmētājam maksā tikai algu, šāds vadītājs ir ideāls, jo var pats imitēt darbu, savukārt, ja no rezultāta atkarīga viņa labklājība, tad arī ierindas programmētājs ātri sāks protestēt pret šādu vadītāju.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vēl bēdīgāks variants ir, kad speciāli ņem ilgākas pauzes, kavē darba laiku, jo tāpat zini, ka termiņos iekļausies. Nav jēgas iespringt, kaut varbūt varētu darīt par tiem pašiem 10% vairāk.

Edited by LoyC
Link to comment
Share on other sites

Izklausās pēc pilnīga sū..., nē, nevis izklausās, bet ir pilnīgs sū... Kad biju sīks, es arī tādām muļķībām ticēju, bet nu jau dzīvē pietiekami daudz stulbību redzēts. Kāpēc vispār kādam izdomāt shēmu, kuru darbinieki pat īsti nesapratīs, nekad nezinās cik tieši mēnesī saņems? Atbilde var būt tikai viena - lai darbiniekus ap...stu. Protams, ja tā cietā alga tāpat ir virs vidējās Latvijā, tad pofig, var arī saņemt kaut kādus mistiskus bonusus, ja ne, tad nevajag ticēt pasakām.

Link to comment
Share on other sites

Nu tik stulbus darbiniekus, kas nesapratīs, arī nevienam nafig nevajag - lai iet rakt grāvjus.

Normāls programmētājs saprot, ja projektam ir X lietotāji un vidēji projekts var pelnīt C naudiņas uz lietotāju mēnesī un, ja ir vidēji 5 darbinieki projektā, tad viņam ir 20% no žetoniem un viņš saņems 0.2 * 0.3 * (ien - izd), kur ien = XC, bet izd = summa no visām izmaksām. Un pēkšņi darbinieku jau tiešā veidā sāk interesēt, kā palielināt X, kā palielināt C, kā uztaisīt efektīvāku kodu, lai būtu vajadzīgi mazāk serveri un izmaksas būtu mazākas, utt, nevis tupi atstrādāt todo listi.

Link to comment
Share on other sites

Nu redzi - tas, ar kādu dedzību tu aizstāvi to sistēmu, arī liecina par veiksmīgu smadzeņu skalošanas shēmu. Raksturīgi Fitline, Vision u.c. muļķu-level mārketingiem, tur arī iesaistītie ar putām uz lūpām stāstīs, cik viss ir izdevīgi un tikai muļķi to nesaprot utt.

Varēja jau vienkārši uztaisīt - 1500 EUR pamatalga + 5% no izstrādātā projekta peļņas. Uzrakstīt var vienā nepaplašinātā teikumā, un motivēts būs jebkurš, ja vien negaida 2500 EUR + bonusus. Galu galā, tāpat tava motivācija būs atkarīga no projekta veiksmes un projekta veiksme no tavas motivācijas, tāpēc nevajag izdomāt supershēmas ar 30 IFiem tajā.

 

Kas attiecas uz tiem 60% no normālas algas - tas ir no sērijas: meklēju darbinieku sarežģītu problēmu risināšanai, alga 10 000 EUR mēnesī "uz rokas", pirmais uzdevums - atrast savus 10 000 EUR.

Edited by ivars
Link to comment
Share on other sites

Varēja jau vienkārši uztaisīt - 1500 EUR pamatalga + 5% no izstrādātā projekta peļņas. 

 

Kāpēc, lai darbinieks, kurš tikko atnācis strādāt projektā saņemtu tikpat procentus no peļņas, cik, piemēram, darbinieks, kurš strādājis jau 2 gadus pie projekta?

Link to comment
Share on other sites

Nu vai tad nevar pieķūnēt %, kas aug līdz sasniegumiem? Tāpat kā algas pielikums, tāpat procentu pielikums pēc nopelniem..

 

Nu vai tad šī sistēma tiešo to arī nedara, kad tavi procenti ir atbilstoši tavam nostrādātajam laikam? Šī sistēma atrisina uzreiz daudz speciālgadījumus, attiecībā pret statiski noteiktiem procentiem. Piemēram, kāds no darbiniekiem pamet projektu ātrāk - šajā gadījumā pārējiem procenti pieaug, vai, piemēram, projekts aiziet daudz labāk nekā cerēts un tā attīstībai jāpiesaista vēl programmētāji. Pirmie saglabā savu daļu, kura lēnām samazinās, kamēr pārējiem daļa lēnām aug no nulles uz augšu. Gadījumā, ja jau visas daļas būtu izdalītas statiski pirms tam, jaunajiem piesaistītājiem programmētājiem nevarētu piedāvāt daļas, tādā veidā piesaistot labākos, projektu nevarētu attīstīt un zaudētāji būtu visi.

Link to comment
Share on other sites

Šķiet, ka ir pierādīts, ka nauda motivē tikai līdz kaut kādai robežai...

Briedi, vai Jūsu uzņēmumā ir šī robeža sasniegta? Cik atceros, tā robeža bija diezgan augsta Latvijas apstākļiem.

 

Man jau liekas, ka diezgan sakarīga atalgojuma sistēma spēļu izstrādei - tad tiešām visi raujas radīt pēc iespējas labāku spēli. Spēļu izstrādē nav iespējams uzrakstīt prasības un pēc tām uztaisīt kaut ko - kad ieraugi produktu, tad lien ārā daudzas lietas, kas ir ne tā un daudz kas ir jāpārtaisa, lai dabūtu vajadzīgo fīlingu. Tad nu šāda bonusu sistēma varētu strādāt diezgan labi.

Link to comment
Share on other sites

Kā uz to skatās. Ja kantoris štempelē masveidā mobilās spēlītes, kuru mūžs nav ilgāks par 1-2 gadi, tad šis izklausās ok - uztaisīji, ātri nopelnīji $$ un aizmirsi - taisam nākamo mēslu. Portfolio liels, klientu skaits sākotnēji garantēts, aitu pieteik.

 

Vai šādā sistēmā izdosies piesiastī augsta līmeņa darbiniekus - nezinu. 

Link to comment
Share on other sites

Izskatās pēc centieniem automatizēt panākumus, un risinājums ir maģiska formula, kas darbosies pati par sevi, lai slinkajiem nebūtu jānodarbojas ar tādiem "sīkumiem", kā cilvēcīgas attiecības, motivēšana, komandas gara uzturēšana, u.c. Tipiski tādiem fiziķiem un matemātiķiem. Googlei tas izdevās. Formula noteiktos gadījumos strādā un iegriež pati sevi.

 

Man gan tā žetonu sistēma izklausās nožēlojama. Kā jau te teica, muļķu ļevais mārketings. Kas gan neizslēdz to, ka ar dīvainu motivāciju apveltītiem cilvēkiem tas pat ļoti patīk. Vai radošam, cilvēcisku izglītību guvušam cilvēkam tas varētu patikt – šaubos. Sausam aprēķinātājam – jā.

 

Kopumā, ja cilvēks ir ieinteresēts projektā un ir gatavs lolot viņu kā bērnu, kas augs un pilnveidosies – tur prasās cienījamāks piedāvājums par šo variantu. Principā, ja cilvēks tiešām rada vērtīgu projektu, to taču var redzēt un uzreiz maksāt gan labu algu, gan daļas.

Edited by Mr.Key
Link to comment
Share on other sites

Tiem, kas domā, ka spēļu izstrādātāji tā vienkārši ņem un štancē nākamās spēles un tās visas aiziet rūkdamas, lūdzu pamostieties. Nu nav spēļu izstrāde viegls un paredzams bizness ilgtermiņā. Jā, ir atsevišķi veiksmes stāsti, bet tie ir uz roku pirkstiem skaitāmi.

Biežākais scenārijs ir tāds, ka pēc kāda veiksmes stāsta nākamās spēles ne tuvu nav tik labas/auditoriju paķerošas. Tāpat ir redzēti ļoti daudzi piemēri, kur pēc grandiozas spēles izstrādes ieņēmumi no tām pat nav spējuši nosegt izstrādes laikā izdzertās kafijas izmaksas. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...