renathy Posted October 10, 2015 Report Share Posted October 10, 2015 Vai kādam ir idejas kā nodemonstrēt 1ās klases skolniekiem - ko dara programmētāji? Projekta ietvaros bērna vecākiem palūgts pastāstīt par savu profesiju, varbūt kādam ir interesanta ideja? (Ir dzirdēts viens tāds "sviestmaizes smērēšanas" variants, bet kādas būtu idejas bez tā) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-remit Posted October 10, 2015 Report Share Posted October 10, 2015 Pastāsti par kādu spēli, kuru pirmklasnieki noteikti ir spēlējuši un kaut ko par tās spēles izstrādātājiem. Var kādu smieklīgu stāstu par kādu Android vai iOS izstrādātāju. Nesen inetā bija apkopotas dīvainas sūdzības, par ko sūdzas Google izstrādātāji. Varbūt no tām var izvilkt, cik "grūti" klājas programmētājiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasspars Posted October 10, 2015 Report Share Posted October 10, 2015 Parādi kā uztaisīt kvadrātu, tad to kvadrātu pārtaisi par kubu, tad liec kubam griezties. Ja vēl fonā ieliksi, lai skan frozen dziesma sīkajiem acis būs kubā! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daGrevis Posted October 11, 2015 Report Share Posted October 11, 2015 > Parādi kā uztaisīt kvadrātu, tad to kvadrātu pārtaisi par kubu, tad liec kubam griezties. Ja vēl fonā ieliksi, lai skan frozen dziesma sīkajiem acis būs kubā! ++ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurchiks Posted October 12, 2015 Report Share Posted October 12, 2015 (edited) Tikai tas kvadrāts/kubs nebūs reprezentatīvs lielākai daļai programmētāju. Varbūt labāk uztaisīt prastu Windows GUI bilžu apskates aplikāciju? Sākumā pliks logs ar pogu "atvērt bildi(es)", uzspiežot parāda failu izvēlni. Kad faili izvēlēti, izvadi sarakstu ar tiem failiem logā. Tad pieliec 2 pogas "iepriekšējais" un "nākamais", pārtaisi sarakstu uz thumbnailiem loga apakšā, pogas pārslēdzas starp thumbnailiem (vnk failu tipu ikonas šajā stadijā) un pamata logā izvada info par failu. Tad pievieno iespēju filtrēt pēc datu tipa/hardkodēt datu tipu(s), pievieno kaut kādu bilžu lasīšanas/izvades bibliotēku, pārtaisi, lai thumbnailos rāda īstās bilžu ikonas un logā izvada bildi. Un beigās var pielikt iespējas griest tās bildītes ap asi (pa 90°)/resaizot/zūmot u. tml. Galvenais laicīgi sagatavot bērniem draudzīgas bildītes. Nezinu par to bibliotēku, bet pārējam vajadzētu būt ļoti vienkāršam. Edited October 12, 2015 by jurchiks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaklz Posted October 16, 2015 Report Share Posted October 16, 2015 Padalīšos ar savu svaigo pieredzi no šī rīta. Gāju stāstīt par programmētāja profesiju savu dēlu klasē. Viņi šogad uzsāka mācības pirmajā klasē. No sākuma izvilku no somas datoru, ipad, kaut kādas aizvēsturiskas bērnu klavierītes, kuras pēc pogas nospiešanas izdod atbilstošās nots skaņu. Izstāstīju, ka katrā no šīm lietām iekšā ir dators. Novienojāmies, ka datori nav dzīvi un tad uzdevu jautājumu, kā tad viņi zina, kas jādara, kad nospiež kādu no pogām. Tajā brīdī viens no puikām sāka stāstīt, ka varot ieprogrammēt, kas nozīmē, ka atsevišķi bērni jau tajā vecumā kaut ko par to zina. Pēc tam sākām runāt par to, vai datori ir gudri vai muļķi. Mēģināju izstāstīt konceptu, ka dators ir muļķis, bet programmētājs ir tas, kurš viņam ļoti precīzi izstāsta to, kas ir jādara. Tad nu ņēmu talkā Nutella, tostermaizes un rakstījām uz tāfeles programmu, kā uzsmērēt nutellas maizīti. Pirmajā piegājienā programma izskatījās aptuveni šādi: 1) Paņemt maizi 2) Paņemt nazi 3) Iemērcēt nazi nutella 4) Uzsmērēt uz maizes 5) Apēst Kad tik tālu bijām tikuši, ņēmu un tēloju datoru, izpildīju programmu. Secinājām, ka pirmā kļūda ir tajā, ka neesam attaisījuši nutellas burciņu un ar nazi netiekam klāt. Pielabojām programmu, ka pēc naža paņemšanas attaisam nutellu: 1) Paņemt maizi 2) Paņemt nazi ->) Atvērt nutellu 3) Iemērcēt nazi nutella 4) Uzsmērēt uz maizes 5) Apēst Mēģināju atkal. Arī šoreiz nofailojām ar to, ka abas rokas jau bija aizņemtas. Vēl pēc pāris reizēm programmu bijām pielabojuši tiktāl, ka tā tiešām jau bija ticami izpildāma - tajā skaitā to, ka vispirms ir jāattaisa nutella, tad jāattaisa maize, tad jāizņem viena maizes šķēle, utt. Tā kā stundas laikā stāstīja 2 vecāki, tad man bija 20 minūtes, laiks kāreiz bija pietiekams. Beigās ar skolotāju novienojāmies, ka programmētājs patiesībā ir "datoru skolotājs". Ko varēja darīt citādāk? Tajā vecumā bērniem diezgan interesē, kas ir datorā iekšā. Attiecīgi - varētu mierīgi paņemt un pajaukt ārā, pastāstīt, kas ir datoram vēderā, kur ir datora smadzenes, kur ir datora atmiņa, kur ir vēders, kur glabājas enerģija (baterija), utt. Bija somā viens vecs arduino, to palaidu pa klasi apkārt, lai bērni patausta un paskatās uz datora smadzenēm. Un jā. Datoru tā arī neieslēdzu. P.S. iedvesma no šejienes: http://stackoverflow.com/questions/2455786/career-day-in-kindergarten-how-to-demonstrate-programming-in-20-minutes/2457119#2457119 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kavacky Posted October 16, 2015 Report Share Posted October 16, 2015 Not bad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
codez Posted October 16, 2015 Report Share Posted October 16, 2015 Kaklz ļoti labi un radoši tam piegāja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurchiks Posted October 16, 2015 Report Share Posted October 16, 2015 (edited) @Kaklz - vēl varēja piemest nedaudz abstrakcijas - definēt funkciju "paņemt uz naža Nutella", kurā ietilpst Nutellas atvēršana, naža paņemšana rokā, Nutellas izņemšana no trauka ar nazi, Nutellas aizvēršana. Tad, iekorporējot šo abstrakciju, kopējie soļi izskatītos šādi: 1) Izsaukt funkciju "paņemt uz naža Nutella" 2) Paņemt maizes šķēli (šeit arī var abstraktēt uz funkciju, ja tu gribi iekļaut arī izņemšanu no iepakojuma) 3) Uzsmērēt uz maizes šķēles Nutella4) Apēst Edited October 16, 2015 by jurchiks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaklz Posted October 16, 2015 Report Share Posted October 16, 2015 Lai sāktu zīmēt abstrakcijas, bija par maz laika un būsim reāli - 25 bērnu klasē noturēt uzmanību nemaz nav tik viegli :) Bet kopumā jā - ja mācītu bērniem programmēšanu ilgākā laika posmā, vairāku nodarbību garumā, tad tas varētu būt labs variants, kā iet uz priekšu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kavacky Posted October 16, 2015 Report Share Posted October 16, 2015 Stāstot par programmēšanas konceptu, tāda dziļi tehniska figņa kā funkcijas - šmunkcijas definīcija ir nebūtiska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurchiks Posted October 16, 2015 Report Share Posted October 16, 2015 (edited) @Kavacky - ko tu vēl neteiksi... Edited October 16, 2015 by jurchiks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kavacky Posted October 16, 2015 Report Share Posted October 16, 2015 Kad tu stāsti par programmēšanu kādam, kuram nav ne jausmas, kas ir programmēšana, tu stāsti esenci - un programmēšanas esence ir algoritms. Tas, kā tu pieraksti datorā šo algoritmu, ar funkcijām, bez funkcijām, ar PHP, ar C, ar kafiju, bez kafijas vai vafelē un zem sēnēm - tas šajā brīdī ir ārpus apskatāmā tvēruma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurchiks Posted October 16, 2015 Report Share Posted October 16, 2015 Abstrakcija ir programmēšanas pamatā. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
briedis Posted October 16, 2015 Report Share Posted October 16, 2015 Abstrakcija ir programmēšanas pamatā. Nez nez, daudziem kodieriem ar stāžu šis termins ir svešs, kur nu vēl bērniem :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.