aaxc Posted January 8, 2014 Report Share Posted January 8, 2014 Kāpēc daudzi cilvēki uzskata, ka skolā tev jāiemāca tieši to, ko tu kādreiz gribēsi zināt? Skola ir domāta, lai sniegtu vispārīgu informāciju par vairākiem tematiem, ko pašmācības ceļā tu nekad pats neiemācīsies, bet kas tomēr ir noderīgi dzīvē. Piemēram, es personīgi šaubos, vai es pat zinātu tādu terminu kā destilēšana ( un ko tas nozīmē ), ja es nebūtu skolā paralēli ķīmiju apguvis. Ja vēlies jau sev interesējošus tematus apgūt, tad ej specifiskā novirzienā augstskolā un pēc tam uz dažnedāžiem kursiem/semināriem/lekcijām etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
codez Posted January 8, 2014 Report Share Posted January 8, 2014 pie tam tā bija tikai matemātika, ir jau citi priekšmeti arī, par piemēru - 'Koda dievs' brīžam pieļauj ļoti dīvainas gramatikas kļūdas Es kā reizi esmu pabeidzis vidusskolu, pie tam tādu, kura apzīmēta ar ģimnāziju. Redzi - tas ne vienmēr palīdz un ātri kaut ko rakstot, var šur tur piemirst ielikt pareizi komatus. Bet 1. ģimnāzijā acīmredzami nemāca, ka teikumi beidzas ar pieturzīmi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rpr Posted January 8, 2014 Report Share Posted January 8, 2014 Ja jau runājam par izglītiību, tad augstākās izglītības labs piemērs ir civilā aizsardzība. Visās augstkolās tā ir obligāta, bet Zolitūdē gāja bojā ne jau tikai cilvēki ar pamatizglītību. Es augstkolas papīru uztveru vairāk kā pierādījumu, ka tu kaut ko spēj, nevis objektīvu pierādījumu, ka esi labs speciālists. Spēj apgūt, spēj komunicēt, spēj muhļīt, spēj menedžēt utt. Pārfrāzējot slaveno citātātu, ka labs cilvēks nav profesija, tad augstkolas diploms arī nav vēl profesija. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandarīnpīle Posted January 8, 2014 Report Share Posted January 8, 2014 Es gribētu izlasīt daGrevis eseju, nopietni. Un, manuprāt, no codez sanāktu labs Latvijas diktators, kas spētu šeit ieviest kārtību. :-| Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kemito Posted January 9, 2014 Report Share Posted January 9, 2014 codez par ministru prezidentu!!!!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
codez Posted January 10, 2014 Report Share Posted January 10, 2014 Un, manuprāt, no codez sanāktu labs Latvijas diktators, kas spētu šeit ieviest kārtību. Challenge accepted! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxsk8 Posted January 10, 2014 Report Share Posted January 10, 2014 Nav jēgas rakstīt vienu un to pašu pie katra wanaby tipika. Lieto foruma meklēšanu, googli, lai atrastu vecākus šī foruma topikus par konkurēto tēmu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ieleja Posted January 11, 2014 Report Share Posted January 11, 2014 Nav jēgas man liekas, ka pirmoreiz kāds apšaubīja vajadzību pat pēc vidusskolas izglītības Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
codez Posted January 11, 2014 Report Share Posted January 11, 2014 man liekas, ka pirmoreiz kāds apšaubīja vajadzību pat pēc vidusskolas izglītības Mans dēls "iet" 2. klasē un jau tagad par 110% varu teikt, ka viņam vidusskolā iet nebūs jēga un vajadzība, jo viņš jau tagad ir apguvis daļu vidusskolas matemātikas tēmas un programmēšanu apguvis līmenī, lai varētu piedalīties novadu olimpiādē. Tas būtībā ir "proof of concept", ka izglītības sistēma ir nenormāli neefektīva un atliek tikai nedaudz to optimizēt, lai iegūtu radikāli atšķirīgus rezultātus. Tas attiecas arī uz izvēli iet vidusskolā vai darīt kaut ko prātīgāku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurchiks Posted January 11, 2014 Report Share Posted January 11, 2014 (edited) Kā tu zini, ka tavam dēlam tiešām vēlāk dzīvē gribēsies strādāt par programmētāju? Varbūt tu viņam tagad vienkārši uzspied to visu, un tā, kā esi viņa dzīvē autoritāte, tad viņš to vienkārši pieņem, jo nav variantu? Vidusskola nav nemaz tik slikta; valodas, fiziku, ķīmiju, bioloģiju, ģeogrāfiju un vēl šo to nebūt nav slikti iemācīties, visos priekšmetos ir kaut kas noderīgs (lai gan liela daļa tāda nav) vai vismaz vienkārši interesants. Edited January 11, 2014 by jurchiks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rpr Posted January 11, 2014 Report Share Posted January 11, 2014 Juri, palasi vecās tēmas, viss jau šis ir iztirzāts! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ieleja Posted January 11, 2014 Report Share Posted January 11, 2014 (edited) repetitio est mater studiorum codez, ja mērķis būtu radīt cilvēkveidīgus robotus-programmētājus, tad tevis stāstītais būtu Dao, bet man tomēr liekas, ka cilvēkiem ir citādāki "mērķi" Edited January 11, 2014 by ieleja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
codez Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 Kā tu zini, ka tavam dēlam tiešām vēlāk dzīvē gribēsies strādāt par programmētāju?1) Kāpēc viņam būtu jāstrādā par programmētāju. Ar viņa zināšanām un spējām, viņš varēs būt jebkas. Bet programmēšana būtībā ir algoritmu(plānu) sastādīšana un tās iemaņas ir vajadzīgas, gan vadītājiem, gan uzņēmējiem, jo būtībā vadīt komandu, kompāniju vai pat Valsti, nozīmē sastādīt algoritmu, kā katram jārīkojas. Pat likumi ir algoritmi un būtu daudz sakārtotāki un ar mazāk bugiem, ja tos sastādītu programmētāji. Ne velti vieni no izcilākajiem kompāniju radītājiem un vadītājiem ir tieši programmētāji. Varbūt tu viņam tagad vienkārši uzspied to visu, un tā, kā esi viņa dzīvē autoritāte, tad viņš to vienkārši pieņem, jo nav variantu?Protams, ka uzspiežu. Neviens bērns pats neizvēlēsies lielāko daļu un, ja bērnam neko neuzspiež, viņš izaugs par analfabētu. Ja kādam tāda sava bērna perspektīva ir pieņemam, tā jau ir viņa problēma. Vidusskola nav nemaz tik slikta; valodas, fiziku, ķīmiju, bioloģiju, ģeogrāfiju un vēl šo to nebūt nav slikti iemācīties, visos priekšmetos ir kaut kas noderīgs (lai gan liela daļa tāda nav) vai vismaz vienkārši interesants.Ir gan slikta. Viņa ir atpalikusi, vismaz 200 gadus veca sistēma, kurā visi sēž kopā klausās vienu un to pašu, mācās vienā ātrumā un tādā, lai paspētu vismaz 90% līdzi. Ar mūsdienu tehnoloģijām sen jau ir iespējams mācīties pēc individuāla plāna, individuālā ātrumā, apgūstot daudz, daudz reizes vairāk. Diemžēl tev visdrīzāk nav nojausma par alternatīvām, tāpēc arī uzskati, ka klasiskā izglītības sistēma nemaz nav tik slikta. Viņa ne tikai lieki patērē bērna laiku, bet arī sagrauj bērnā jebkādu radošumu, pašiniciatīvu un individualitāti, nemaz nerunājot par to, ka lielākajai daļai rada riebumu pret izglītību kā tādu. codez, ja mērķis būtu radīt cilvēkveidīgus robotus-programmētājus, tad tevis stāstītais būtu Dao, bet man tomēr liekas, ka cilvēkiem ir citādāki "mērķi" Tu tikko manu bērnu nosauci par cilvēkveidīgu. Dod Pērkons tev, lai esi tevi nesastaptu klātienē. Bez tam, tikpat labi es varu pateikt, ka tava vēlme mācīt skolā matemātiku ir mērķis radīt cilvēkveidīgus robotus-matemātiķus, vai cilvēkveidīgus robotus-literātus, utt. Es, protams, saprotu, ka tev salīdzinot sava vai radinieku bērnu spējas ar mana, automātiski ieslēdzās trauksmes sajūtu, jo saproti, ka dari kaut ko nepareizi. Neesi ne pirmais ne pēdējais, kurš nespēj adekvāti reaģēt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurchiks Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 Tev acīmredzot ir bijusi slikta pieredze ar skolu. Gan grupu, gan individuālai apmācībai ir savi mīnusi. Dari ar savu bērnu, ko gribi, bet nestāsti te mums, cik tavs plāns ir entās reizes labāks par skolu, tu jau te sāc sevi celt pārāk augstu pāri citiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandarīnpīle Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 Ja neviens nekritizēs, tad nekas arī nemainīsies, ne tā? :-| Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.