Jump to content
php.lv forumi

Sākums


MeChris

Recommended Posts

Bez tam, tikpat labi es varu pateikt, ka tava vēlme mācīt skolā matemātiku ir mērķis radīt cilvēkveidīgus robotus-matemātiķus, vai cilvēkveidīgus robotus-literātus, utt.

Es, protams, saprotu, ka tev salīdzinot sava vai radinieku bērnu spējas ar mana, automātiski ieslēdzās trauksmes sajūtu, jo saproti, ka dari kaut ko nepareizi

 

ja es teiktu, ka jāmācās tikai matemātika vai tikai literatūra, tad tu "tik pat labi varētu teikt", bet es ticu klasiskai izglītībai, kur māca visus priekšmetus. vidusskolā jau var būt kādi priekšmeti, kur bērns vēlas specializēties un tos var mācīt pastiprināti

 

man nav ne jausmas par tava bērna spējām, manuprāt spējas ir iedzimtas, tāpēc man nekas neieslēdzas, tas būtu kā dusmoties uz nakti, ziemu vai sniegu. ir superspējīgs nu un? galvenais lai nekļūst par ļauno pasaules diktatoru

Megamind-Desktop-Wallpaper.jpg

 

Dod Pērkons tev, lai esi tevi nesastaptu klātienē

 

ja tu mani sastaptu klātienē, tad nežēlīgi piekautu?

Edited by ieleja
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tev acīmredzot ir bijusi slikta pieredze ar skolu.

Es esmu mācījies nosacīti elitārā skolā un zinu, kā mācās viduvējā skolā. Neviena no viņām nav laba, viņas visas ir atpalikušas.

 

 

Gan grupu, gan individuālai apmācībai ir savi mīnusi.

Mūsdienu izglītībā nav nekādas grupu apmācība. Ir tikai atsēdēšana klasēs. Bezjēdzīga atsēdēšana. Brīžiem pat liekās, ka kāds speciāli izdomājis tādu sistēmu, lai tik visi sēdētu un nebūtu nekādas pašiniciatīvas un attīstības.

 

Dari ar savu bērnu, ko gribi, bet nestāsti te mums, cik tavs plāns ir entās reizes labāks par skolu, tu jau te sāc sevi celt pārāk augstu pāri citiem.

Stāstīšu un ne tikai stāstīšu. Pašlaik tiek dibināta sabiedriskā labuma organizāciju, kur nodarbosies ar šīs sistēmas popularizēšanu ieviešanu skolās. Un jau vairāki direktori ir devuši atbalstu, atsevišķos eksaktos priekšmetos ieviest individuālu apmācību.

Un šeit vairs sen nav runa, ir vai nav mans plāns labāks. Fakti runā paši par sevi. 

 

ja es teiktu, ka jāmācās tikai matemātika vai tikai literatūra, tad tu "tik pat labi varētu teikt", bet es ticu klasiskai izglītībai, kur māca visus priekšmetus.

Es teicu, ka jāmācās tikai programmēšana?

Es saku, ka jāmācās ir daudzi priekšmeti, bet katrs pēc individuāla programmas, taču obligāti ir jāmācās programmēšana, jo tā dod fundamentāli jaunu izpratnes pakāpienu, tāpat kā matemātika, pat, ja tu nebūsi ne matemātiķis, ne programmētājs.

 

man nav ne jausmas par tava bērna spējām, manuprāt spējas ir iedzimtas, tāpēc man nekas neieslēdzas, tas būtu kā dusmoties uz nakti, ziemu vai sniegu.

Šeit tu nedaudz maldies. Es brīvajā laikā nodarbojos ar programmēšanas mācīšanu skolās. Un varu paņemt jebkuru (95%), piemēram 6., 7. klasē viņš 100% dabūs medaļu Latvijas programmēšanas olimpiādē, ir izdevies arī gada laikā dabūt līdz medaļai cilvēkus, kas nav pirms tam programmējuši, izmantojot individuālu pieeju un apmācību.

Un otra lieta ir tāda, ka cilvēkam smadzeņu plasticitātē vislielākā ir 4-5 gadu vecumā. Tieši tad viņš visvairāk var mācīties un nejau tikai iedzimtība nosaka tās radikāli atšķirīgās spējas, bet gan to, vai bērns ir kustinājis smadzenes šajā vecumā. Un, jo vecāks paliek, jo arvien grūtāk un grūtāk ir apgūt jaunas paradigmas.

 

ir superspējīgs nu un?

Tev varbūt nav, bet man ir svarīgi, lai Latvijā būtu daudz gudru cilvēku, kas radītu lielu pievienoto vērtību un spētu pacelt Latvijas ekonomiku. Tāpat ir svarīgi, lai būtu daudz gudru cilvēku, kuri varētu iesaistīties Latvijas vadībā.
Link to comment
Share on other sites

codez, kas tā par organizāciju? tu arī tajā piedalies?

 

ir kaut kāda alternatīvā skola, bet tā šķiet ir tikai Cēsīs. Pats gan nezinu gan ar ko tā ir alternatīva, bet vispār ir tādas skolas. Tas apstiprina codez hipotēzi, ka fakti runā paši par sevi.

 

Kaut vai tās pašas Valdorfa skolas ir kaut kas citādāks, bet nekur jau nav teikts, ka labāks. Valdorfa izglītība iespējams psiholoģiski nesalauž cilvēku tik traki kā padomju skolās visatļaujošās vecenes, lai gan arī gan jau viss ir subjektīvi un atkarīgs no pasniedzēja garastāvokļa, menstruālā cikla utt.

Link to comment
Share on other sites

codez, kas tā par organizāciju? tu arī tajā piedalies?

Principā ir doma izveidot webisku sistēmu, kurā var patstāvīgi apgūt programmēšanu, matemātiku, fiziku, ķīmiju un vēl šo to. Matemātikai forma vairāk kā Khan academy, programmēšanai forma vairāk kā codeacademy tikai ar daudz smalkāku saturu un automātisku mentorēšanu kā tas ir Khan akadēmijā. Principā pati platforma jau tiek veidota un minimāls saturs arī ir jau izveidots. Bet ar platformu vien ir par maz, jo reti kurš skolnieks pats ir gatavs izdomāt un vēl motivēties, lai to izmantotu. Tāpēc organizācija otrs punkts ir algot mentorus, kuri noteiktās skolās uz šīs sistēmas pamata vadīs vai nu papildus nodarbības, vai arī tiks apmācīti esošie skolotāji, lai sistēmu izmantotu pamatnodarbībās.

Sistēma būtībā ir domāta, lai katrs varētu individuāli mācīties. Sistēma pamatā strādā tā, ka ir ģenerēti uzdevumi, kurus skolnieks pilda. Izpildot noteiktu daudzumu, vai sasniedzot noteiktu pareizību un ātrumu, noteiktais uzdevumu veids tiek ieskaitīts par apgūtu, tālāk sistēma pati piedāvā nākošās tēmas. Nākošās tēmas var būt jauni uzdevumi, vai arī atkārtojums no iepriekš izpildīta uzdevuma. Tas, cik bieži un daudz jāpilda atkārtojumi, atkarīgs no tā, cik labi veicās ar pildīšanu. Katrai tēmai/uzdevumam ir arī teorijas daļa, ideālā gadījumā, gan tekstuālā, gan video formā, vēl ideālākā, īsais, vidējais un garais variants, gan tekstam, gan video. Skolnieks izlasa vai noskatās īso versiju, ja nesaprot, skatās vidējo, utt. Tāpat katram uzdevumam ir priekšā teikšanas poga, kurā soli pa solim skolnieks var redzēt kā konkrētais piemērs ir jāizpilda. Gan piemēri, gan atrisinājumi tiek ģenerēti un tieši šī ir ietilpīgākā projekta daļa - sarakstīt visām tēmām uzdevumu un risinājumu ģenerācijas algoritmus.

Organizācija darbosies uz ziedojumiem. No tā, cik lieli būs ziedojumi, atkarīgs, cik lielā apmēra tiks organizētas apmācības un cik plašu saturu varēsim izveidot.

Organizācijas primārais mērķis, radīt lielu skaitu augsta līmeņa programmēšanas specu kā rezultātā Latvijā varētu izveidoties maza "Silīcija Ieleja".

Link to comment
Share on other sites

Mani interesē ko codez domā par to programmēšanu, kas šobrīd vidusskolās jau notiek. 95% gadījumu - Pascal. Pārējie pieci sadalās starp C++ un Java. Vai tas ir normāli? Kādā blogā izlasīju labu salīdzinājumu - kaut arī stūrēšanas un pedāļu spiešanas pamatprincips nemainās, autoskolās šodien nez kādēļ nevienu nemāca braukt ar veciem žiguļiem. Kādēļ tā notiek vidusskolās?

Link to comment
Share on other sites

autoskolās šodien nez kādēļ nevienu nemāca braukt ar veciem žiguļiem. Kādēļ tā notiek vidusskolās?

Tāpēc, ka izlutinātās gnīdas ir pieradušas pie komforta un tas ir pār viņu godu, lai mācītos braukt ar žiguli.
Link to comment
Share on other sites

Mani interesē ko codez domā par to programmēšanu, kas šobrīd vidusskolās jau notiek. 95% gadījumu - Pascal. Pārējie pieci sadalās starp C++ un Java. Vai tas ir normāli? Kādā blogā izlasīju labu salīdzinājumu - kaut arī stūrēšanas un pedāļu spiešanas pamatprincips nemainās, autoskolās šodien nez kādēļ nevienu nemāca braukt ar veciem žiguļiem. Kādēļ tā notiek vidusskolās?

Saprotams, ka Paskāls ir salīdzinoši sena valoda, bet tā ir viena no divām valodām, kas tiek lietota Pasaules olimpiādē. Otra ir c++ un es personiski uzskatu, ka tā ir labāka, gan tāpēc, ka to pēc tam var izmantot praktiski, gan tāpēc, ka tajā ir STL bibliotēka, kura dod ievērojamu priekšrocību sacensībās.

Java manuprāt ir pārāk "trekna" valoda ar daudz liekvārdību. Ja izvēlas JVM, tad Scala varētu būt labāka, jo ļauj apgūt papildus paradigmas.

Par skolām. Pirmkārt jau programmēšana ir jāsāk mācīt daudz ātrāk, nevis vidusskolā, jo tā dod fundamentāli kvalitatīvu lēcienu domāšanā, kas atspoguļojas arī spējā apgūt citus priekšmetus daudz labāk. Bieži matemātika tiek uzsvērta kā priekšmets, kuru tiešā veidā dzīvē lielākā daļa neizmantos, bet tā iemāca labāk domāt, tad programmēšana ir matemātika desmitajā pakāpē.

Otra lieta ir tāda, ka pēc pašreizējās atalgojumu sistēmas skolā vēl ilgi nebūs augstas klases programmēšanas skolotāju un vienīgais ceļš kā pacelt Latvijas kā programmēšanas lielvalsts statusu ir iet apkārt izglītības sistēmai.

 

Kaut kāda citico vai etc kompa ija arī taisa kaut ko līdzīgu kā ir coursera priekš lv skolām, varbūt var apvienot spēkus.

Iespējams, ja vien ir iespējams savienot "biznesa" modeļus un galvenos mērķus.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...