KAC Posted March 6, 2006 Report Share Posted March 6, 2006 bez ētikas, filozofijas un citiem pēc taviem vārdiem nekam nevajadzīgiem priekšmetiem Ja cilvēks redz dzīvē tikai programmēšanu un neko vairāk, tad kāda ir atšķirība starp viņu un dārzeni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu Posted March 6, 2006 Report Share Posted March 6, 2006 Pirmais ir neēdams veģetārietim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hmnc Posted March 6, 2006 Report Share Posted March 6, 2006 KAC - itkā bez ētikas un filozofijas dzīvē paliktu tik vien kā programmēšana. ir aptuveni miljards lietu, ko var darīt neskaitot programmēšanu, ētiku un filozofiju :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
eglitis Posted March 7, 2006 Report Share Posted March 7, 2006 Bet ja paturpina iepriekš aizsākto tēmu - darba un mācību savietošana... Izejot uz šādiem variantiem, jāapzinās, ka noteikti kaut kas cietīs - darbs/mācības/veselība. Ja ar 40 stundu darba nedēļu var izskraidīt uz klātienes lekcijām, cietēja noteikti ir izglītība. Augstākā izglītība ar to ir īpaša, ka visas mācības nenotiek auditorijās, bet (pēc idejas) studenti mācās paši, viņiem tikai parādīts, kurā virzienā rakt. Nu un tā rakšana pilnīgi droši izpaliek. Darbs naktīs - neiesaku. Protams, tas atkarīgs no individuālajām darba spējām, bet noteikti pienāks moments, kad vairs nav iespējams koncentrēties un darbi stāv uz vietas. Protams, ja vajadzīgs tikai papīrs, tad ir cita lieta. Tomēr tā tās fundamentālās zināšanas un izpratni var arī neiegūt. Starp citu, ir tāda augstskola kā ISMA - viens no maniem draugiem bija līdzīgā situācijā, kāda šobrīd ir Tev, Robi, un sāka mācīties ISMAs vakara nodaļā - gan darbi iet uz priekšu, gan mācības - papīrs pēc 4 gadiem kabatā un miers mājās. http://www.isma.lv/lat/programs.shtml#m3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrisp Posted March 7, 2006 Report Share Posted March 7, 2006 Bet vai tad tiešām nav tā, ka augstskolās tomēr var daudz ko iemācīties ? Nu nav tač tā, ka pilnīgu bullšitu tur māca ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Delfins Posted March 7, 2006 Report Share Posted March 7, 2006 Iemācā pamatus. Ja runā par programmēšanu - fundamentālus algoritmus (pascal/Asm/c++) PS: ja godīgi, tad pašreiz vispār neko neizmantoju no augstskolas materiāla.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrisp Posted March 7, 2006 Report Share Posted March 7, 2006 Nav tā, ka iemāca domāt kā programmētājam ? Zinu, ka tas nāk no pieredzes, bet vai nav tā, ka augstskola to būtiski paātrina ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hmnc Posted March 7, 2006 Report Share Posted March 7, 2006 programmētājs domā loģiski. un loģiski domāt ir iedzimts :) kā jau Delfins teica - augstskolā iemācīs programmēšanas pamatus, algoritmus, datu strukturizāciju... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Delfins Posted March 7, 2006 Report Share Posted March 7, 2006 Programmēšana = domāšana/rēķināšana. tas ir no dabas... to nevar iemācīties, to tikai uzlabo ar laiku/pieredzi. Universitāte pastāsta par jaunām tehnoloģijām (attiecībā pret studentu), risināšanas pieejas un algoritmus. Tas viss ir atrodams grāmatās. Vienīgi atšķirība ir tāda, ka ja pasniedzējs ir labs pieredzējis koderis - tas var palīdzēt `ievirzīt pareizajā ceļā` Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrisp Posted March 7, 2006 Report Share Posted March 7, 2006 Bet man škiet, ka arī šeit ir pareiza teorija par to, ka cilvēks bez vai ar minimālu talantu, kurš ļoti centīgi mācās un trenē sevi, var sasniegt daudz vairāk, nekā talantīgs cilvēks, kas neko nedara sava talanta izkopšanai, bet tikai to izmanto. Tāpēc domāju, ja arī loģiskā domāšana nav pati spēcīgākā puse, tad iešana augstskolā varētu tikai palīdzēt attīstīt šo māku. Bet nu varbūt kļūdos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Delfins Posted March 7, 2006 Report Share Posted March 7, 2006 Bez loģiskās domāšanas nu nekur (programmēt).. un loģiski domāt māca no bērnības (cik nu spēj audzinātājs un pats bērns)... Augstskola jau to vairs neiemācīs, ja nu vienīgi meditēt budistu šķūnī un 10x dienā ēst un d*** pa pilno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hmnc Posted March 8, 2006 Report Share Posted March 8, 2006 :DDD īstenībā var elementāri pārbaudīt vai tev ir kaut nedaudz loģiskā saprāta programmēšanai - paskaties cik labi tu saproti matemātiku skolā. ok, protams ne visi, kuri labi furcī matemātiku var kļūt par mega koderiem, bet tas tomēr parāda ļoti būtisku tendenci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Delfins Posted March 8, 2006 Report Share Posted March 8, 2006 rēķināšana, loģika, atmiņa, `buferis`(kdoa interpretēšana galvā) .. Jā kādas sastāvdaļas nav - nav lemts būt par koderi... tāpāt kā kazai lidot.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts