Jump to content
php.lv forumi

Par programmētājiem.


L55

Recommended Posts

Ejot uz tehnikumu, pabeidzot tos četrus gadus, cilvēks iegūst 3.5 gadus "lēnu vilkšanu" pa Pascal, tad C++, plus, vēl .5 gadu praksi programmēšanā. Pat ja cilvēks vairs netiek nekur augstāk (varbūt negrib tikt) - Viņa attiecīgās nozares zināšanu bāze un, protams, "papīrs" ir tāds, ka Viņš jau var teorētiski doties meklēt vismaz kaut kādu darbu! Tehnikums ir kā glābšanas riņķis!

 

Papīri interesē reti kuru darba devēju. Vismaz web (PHP/MySQL/HTML/JS/CSS) nozarē pilnīgi noteikti. Jebkurš saprātīgs IT students jau pēc pirmā kursa ir spējīgs strādāt kaut kādus +/- normālus darbus. Man bija kursabiedrs, kas jau no pirmā kursa pirmā semestra strādāja citā augstskolā par programmētāju un būvēja pat ļoti nopietnas lietas. Tā kā teikt, ka vidusskola ir zemē nomests laiks ir visai nekorekti. Pats es strādāju oficiālu darbu liekas no 2. kursa (kas ir tie paši tavi minētie 4 gadi cauri tehnikumam).

 

Ja tu nedzīvo Rīgā un gatavojies iet dzīvot kojās, tad jārēķinās, ka iet pēc devītās klases uz tehnikumu un dzīvot atsevišķi no vecākiem var ne katrs. Tajā vecumā vēl ir cilvēki, kas nav psiholoģiski gatavi tādam solim. Personīgi pazīstu vienu cilvēku, kuram tas nebija pa spēkam un bik sanāca zapti sataisīt, visus radus mēreni nobiedēt un pat iesaistīt valsts & privātās struktūras, lai galu galā viņu vispār atrastu.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 40
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Manas domas par vidusskolu:

Kā vienmēr šis ir no sērijas - "it depends". Un atkarīgs tas ir no konkrētā cilvēka. Jo vidusskolā tomēr iemāca daudzas un dažādas lietas, tā teikt paplašina redzesloku. Ir cilvēki, kam vispār nav jāiet skolā un, kas ir ieguvuši pietiekami lielas un plašas zināšanas, ir cilvēki, kas var iet 100 skolās un ar viņiem būs tikai sliktāk, jo nekas nav sliktāks par mācītu muļķi, ja nu vienīgi mācīts un ļoti aktīvs muļķis.

Tātad, manuprāt, vidusskola ir nepieciešams posms cilvēka dzīvē, kurā viņš iegūst plašāku skatu uz pasauli, un, lai kā arī kādam nepatiktu fizikas, ķīmijas vai arī tieši otrādi literatūras un vēstures, vidusskolā to tomēr māca un vismaz daļēji apgūst. Un varbūt to tieši precīzi izmērāmā veidā nevarēs pateikt, cik tas ienes $$ tavā nākošajā profesijā, bet tomēr netieši tas ietekmē - jo zināšanu loks ietekmē gan citu personu attieksmi pret tevi, gan atsevišķās (arī ar IT saistītās) profesijās ir ļoti vēlams, lai izglītība neaprobežotos tikai ar pliku programmēšanu. Jā no vienas puses pēc vidusskolas it kā cilvēks ir ne cepts, ne vārīts un iespējams viņam būs grūtāk sameklēt saprātīgi apmaksātu darbu nekā kādu profskolu beigušam, bet, manuprāt, potenciālās iespējas viņam ir lielākas nekā profenes audzēknim. Tas ir līdzīgi kā visādiem tur dzīvnieku mazuļiem - ir tādi, kas ilgi dzīvo pie mammas (bara) un sākotnēji neko nevar un vieni neizdzīvotu, bet tomēr galu galā tās sugas parasti ir augstāk attīstītas nekā tās, kuru mazuļi jau pirmajās dienās var drasēt visiem līdzi un kuru dzīve vairāk pamatojas uz instinktiem, nekā apmācību ;)

Otra lieta - ko Kaklz jau pieminēja - spēja būt pieaugušam - daudziem cilvēkiem pēc 9tās klases tādas vēl nav. Un tad vai nu ir pārāk pašpārliecināti par sevi un palaižas slinkumā (ko BTW var izdarīt arī vidusskolā, zinu tādus, kas gāja ir 1mo ģimnāziju no neRīgas un beigās atnāca atpakaļ dēļ sava slinkuma), vai vienkārši savāra ziepes.

 

Bet nu kā jau teicu - tas ir ļoti individuāli un ļoti atkarīgs no konkrētā cilvēka, cik viņš ir patstāvīgs, uzņēmīgs, vai ir izlēmis, ka konkrētā lieta tiešām būs tā, kas viņam dzīvē patiks. Un vai ir pārdomājis, ko darīs, ja konkrētā izvēle tomēr nepatiks, nepadosies utt. Kaut gan patiesībā droši vien lielākā daļa cilvēku tai vecumā par neko tādu vispār nedomā un pats fakts, ka šāds jautājums jau ir pacelts nozīmē, ka cilvēks ir izaudzis virs vidusmēra ;)

Link to comment
Share on other sites

mums vidusskolā programmēšana bija kā izvēles priekšmets un ar to pietika, lai cilvēks iebrauktu pamatos un saprastu vai grib savu dziivi tam veltīt vai nē.

 

varbūt vajag pameklēt piemērotāku vidusskolu?

Link to comment
Share on other sites

Vel jaapzinās, ka programmētājiem (un ne tikai viņiem) ir jābūt diezgan tuvās attiecībās ar matemātiku. Zinu vienu paziņu, kas tik ļoti bija sasapņojies kļūt par IT guru, jo tur viss esot baigi super, bet visus viņa mērķus aplauza matemātika. Tagad dara ko pavisam citu, to kas pašam patīk, un ir laimīgs, ka tik ātri atvērās acis.

Link to comment
Share on other sites

Matemātika? It depends... Tu vari desmit gadus taisīt saitus pat nezinot pamatskolas vielu! Pašlaik, pēc pieredzes, varu teikt, ka matemātika (un ģeometrija) ir patiešām svarīga veidojot spēles.

 

gameprogramming.jpg

Link to comment
Share on other sites

nu tie, kas saka, ka matemātika baigi, baigi vajadzīga, tad es nu tā neteiktu. Jā ir momenti, kad noder, tīri formulām un kā tā, bet cik parunājos ar kolēģiem, tad arī viņi saka, ka tas vairāk ir domāts, lai attīstītu to domāšanu un tādā garā. Es matemātikas eksāmenā dabuju F. Pēdējie 3 gadi bija ar kārtīm rokās. Programmēju jau kādu laiku un viss ir super ;) takā jācitē vien ir - "it depends"

Link to comment
Share on other sites

anonīms, piedod, bet kā matemātikā var dabūt F, cilvēks, kurš maizi pelna programmējot? HTML lipini un PHP kodu tik mauc visus šos gadus kopā? Tas jau man liekas ir goda jautājums, programmētājam beigt vidusskolu ar vienu no augstākajiem novērtējumiem matemātikā, un nav nemaz tur tā viela tik sarežģīta...

codez, es saprotu, ka Tu braukā ar jaunāko mersi un dzīvo Jūrmalā :) bet tas bija vairāk domāts - "plika izglītība jau nepadara tevi bagātu jeb darbs ir jāieliek it visā."

Link to comment
Share on other sites

xPtv45z, piekrītu. Reizēm iegāž tas, bet pa lielam man tas nav bijis vajadzīgs. Galva strādā un spēju izdomāt to, ko reizēm citi nespēj. KarlisBa, vot re,ka var. Es zinu, ka visi programmeri tur baigi matemātiķi un visādi citādi, bet man jau kuro reizi ir teikuši, es es neatgādinu programmeri, ne raksturā, ne kā savādāk, takā spriediet paši :]

Edited by anonīms
Link to comment
Share on other sites

Kāda tur vēl līdzība? Koderis raksta kodu. Programmētājs sākumā izdomā ko vēlas panākt, tad apsver visas iespējas (kā uzrakstīt, kā strādās, kas var "noiet greizi" utml.), uzraksta (kodera darbs), pielabo, izdomā jaunu algoritmu, kas ir ātrāks un vispārīgi labāks par esošo, to pielabo, atkal uzraksta visu jauno, tad vēl septiņas diennaktis patestē un "beta" versija ir gatava!

Link to comment
Share on other sites

Paldies par atbildēm, kojās nedzīvošu, ir dzīvesvieta, tiesa, ne Rīgā, bet netālu no tās. Cik liela reāli ir atšķirība starp RVT un RTK? Cik saprotu RVT ir labāks, bet RTK man ir tuvāk par 20 min + tur var normāli mašīnu noparkot cik saprotu. Un par RVT - vai ir jēga iet uz tām iestāšanās eksāmenu stundām? Reāli jēga no tā ir, ja jau saka ka eksāmeni ir vienkārši

Link to comment
Share on other sites

Neteiktu, ka RVT ir labāks... Ej uz to, kas tuvāk! Mašīnu abās skolās var noparkot. Ja Tev skolā matemātikā bija vismaz septiņi un zini, ka neesi galīgi idiots - vari neiet. Es gāju...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...