Jump to content
php.lv forumi

Bērnu programmēšnas valoda


codez

Recommended Posts

Es par progrmamēšanu uzzināju kādā 7. vai 8. klasē, bet reāli kaut ko sāku programmēt kādā 9., 10. klasē un nebūt nejūtos neko zaudējis. 3-4 gadus vecs bērns nu toč nav jābīda C++ virzienā, iemāci labāk braukt ar divriteni, ja pārāk daudz skrien.

Kamēr tu tikai uzzināji, citi jau braukāja pa pasaules olimpiādēm.

Kamēr tu tikai sāki, citi ņēma jau absalūtās pirmās vietas pasaules olimpiādēs.

Katram savs, katram savs.

Diez kāds būtu Bils Geits, ja bērnībā viņa vecāki intesīvas matemātikas un loģikas treniņu vietā būtu izvēlējušies riteņbraukšanu.

 

P.S. Ar divriteni viņš jau māk braukt.

Edited by codez
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vispār jau bērnam līdz 5 gadu vecumam neko nevar iemācīt, tā kā tavas pūles būs veltas, nav vēl apziņa attīstījusies līdz tādam līmenim, lai kaut ko varētu sākt mācīties. Daudz noderīgāk būs nopirkt kādus koka klucīšus, kādu konstruktoru, kur jāsaliek pēc krāsām vai formām, un re kur arī ir tas, kas bērnam ir vajadzīgs - vizuālais un attīsta intelektu.

Galu galā, iedot viņam kādu puzli!

Edited by Analgiins
Link to comment
Share on other sites

codez - tikai mans viedoklis, bet ar šo tēmu tu, manuprāt, esi pierādījis, ka neesi pilnībā garīgi vesels un nebūt ne normāls cilvēks! Mācīt 4 gadus vecam bērnam programmēšanu - nu kur kaut ko tādu var izdomāt! :D Varbūt labāk aizsūti viņu uz arhitektūras objektu rasēšanas kursiem? Tikpat stulba ideja būtu... Bērns ir cilvēks un visi nav tādi kā tu, kas grib, lai viņiem "pabojā bērnību"! Atceries - jā, tu esi unikums un nemāci labāk citus dzīvot! :D Jebkuram normālam bērnam gribas dauzīties, skriet, braukāt ar riteni, spēlēties ar Lego, skatīties multfilmas (tās nu gan būtu jāizvēlas atbilstošākas, ņemot vērā mūsdienu piedāvājumu), lasīt bērnu grāmatas utt. Ir jāsaprot, kā bērni ir jāaudzina un kādas sekas var atstāt kaut kādas vecāku uzspiestās "intereses".

Tātad, mans ieteikums codez:

1) aizej pie psihologa pats.

2) aizej pie bērnu psihologa, lai noskaidrotu, ko labāk tam bērnam vajag.

Link to comment
Share on other sites

Padomā pats, kā var 3-gadīgs vai 7-gadīgs bērns zināt ko viņam vajag.

 

95% gadījumu līdz 5 minūšu laikā varu panākt, lai 3 gadīgs bērns grib to, ko es gribu. Vai tad tā arī skaitīsies viņa griba?

Laci cirka arii iemaca braukt ar Motociklu, bet tas nebuut nenoziime ka lacim tas ir pats labakais ko vajag....

 

Protams ka berni ir jaaudzina, bet mOciit bernu programmesanaa.. ir par traku...

Un kaa jau mineju sakumaa... ja nu tik ljoti gribi bernam maciit programmesanas pamatus tad iegadajies 'Lego Robotic'

komplektinjus ( mikstais esi, nevari nopirkt??? ) Vismaz bernam buus kaads prieks ( tie gan domati berniem no 9 gadu vecuma )

Link to comment
Share on other sites

Vispār jau bērnam līdz 5 gadu vecumam neko nevar iemācīt, tā kā tavas pūles būs veltas, nav vēl apziņa attīstījusies līdz tādam līmenim, lai kaut ko varētu sākt mācīties.

Tā nu gluži nav.

Kad bērns piedzimst viņam ir liels skaits neironu, bet ļoti minimāls sinapšu.

Nākamo 3 gadu laikā sinapšu daudzums sasniedz maksimumu un tas ir atkarīgs no tā cik bērnu vispusīgi attīsta - motorikas treniņi, vizuālie, skaņas, taustes - maksimāla daudzveidība. Tas principā noteiks šī sinapšu maksimuma lielumu.

Pēc 3-4 gadiem sinapšu skaits vairs nepalielinās un sāk samazināties, līdz 20 gadiem nokrītot pat 2-3 reizes un tad nostabilizējoties.

Taču šajā posmā - sākot no 3 gadiem sinapses sāk pamatīgāk veidot savu kvalitatīvo struktūru.

Tātad pirmie 3 bērna attīstības gadi noteiks bērna maksimālo intelektuālo potenciālu, kuru būs iespējams realizēt nākamo 15-20 gadu laikā.

 

Bērns diezgan labi sāk mācīties no 3-3,5 gadu vecuma, principā daudzas lietas viņš iemācās jau agrāk, bet nu tā efektīvi ap šo vecumu, tāpēc ir muļķīgi apgalvot, ka bērns 5 gadu vecumā neko nevar iemācīties, ja viņs 3,5 jau māk runāt, rakstīt, rēķināt.

 

 

Es nesaprotu tikai vienu lietu, kāpēc tik daudzi vecāki labāk nolemj savam bērnam, lai viņš brīvi spēlējas un pakāš savu potenciālu, tā vietā, lai to realizētu. Vajag saprast, ka katram rezultātam ir cēlonis. Ja gribi, lai bērni ir gudri, tad viņi ir jāmāca. Smadzenes ir neironu tīkls - kura spējas nosaka tikai un vienīgi tā trenēšana.

Vēl nav saprotama doma, par to, ka bērnam ir kaut kādas mistiskas intereses? No kurienes? Iedzimtas? Pierādiet. Intereses neiedzimst, intereses rodas no dzīves pieredzes, kuras lielāko daļu tā vai tā normāli nosaka vecāki. Protams ir ģimenes, kur bērnu izaudzina masu mēdiji, bet par tādiem gadījumiem vispār nav vērts runāt.

Bez tam programmēšana ir viens no efektīvākajiem veidiem kā attīstīt loģisko domu, spēju plānot, analizēt, optimizēt. Tas nebūt neliedz vēlāk kļūt par ķirurgu, uzņēmēju, jebkura cita veida inženieri vai jebko citu. Tas tikai dod virsroku pār citiem.

Link to comment
Share on other sites

Laci cirka arii iemaca braukt ar Motociklu, bet tas nebuut nenoziime ka lacim tas ir pats labakais ko vajag....

Redz te mēs nonākam pie sāls - labākais, ko vajag.

Kā 3-4 gadus vecs bērns var zināt, kas ir labākais ko vajag.

Tas vien jau pierāda, ka nevienmēr tas, ko grib bērns, ir tas labākais, ko vajag.

Un iemācīties atteikties no tā, ko grib, bet nevajag, un darīt to, ko vajag, tikai nostiprina raksturu.

 

 

Protams ka berni ir jaaudzina, bet mOciit bernu programmesanaa.. ir par traku...

Vārds mocīt šeit ir tīri demogoģisks. Tik pat labi kāpēc bērns būtu jāmoca ar 'Lego Robotic'?

 

Un kaa jau mineju sakumaa... ja nu tik ljoti gribi bernam maciit programmesanas pamatus tad iegadajies 'Lego Robotic'

komplektinjus ( mikstais esi, nevari nopirkt??? ) Vismaz bernam buus kaads prieks ( tie gan domati berniem no 9 gadu vecuma )

Lego Robotic aptver kādus 5% no abstraktajām koncepcijām, kuras iemācās mācoties programmēšanas pamatus, piemēram: mainīgie, masīvs, 2d masīvs, koordinātu sistēma, kārtošana, funkcijas, kopas, loģiku, utt.

Link to comment
Share on other sites

WebDeveloper, šizofrēnija ir novirze pasaules uztverē un rīcība. Kāpēc, ja man tā atšķiras no tevis, tu uzreiz pieņem, ka tev tā ir normāla, bet man novirzīta? Varbūt tieši tev ir novirzīta!

Labāk padomā, kāpēc Latvija ir salīdzinoši neattīstīta, bet Japāna, piemēram, tehnoloģiski un ekonomiski attīstīta?

Kāpēc parastiem jāpāņu strādniekiem, hobiji ir piemēram robotika un viņu zināšanas daudzkārt pārsniedz šai jomā dažus labus inženierus, kuri Latvijā šai jomā strādā kā pamatdarbā?

Labāk padomā, vai Latvijā nedzīvo kāds miljons šīziķu, ja par normu ņemam vidējo Japāni?

Link to comment
Share on other sites

Mans ieteikums ir atrast tiešām labu metodiķi, kas zina kā un prot strādāt ar apdāvinātiem bērniem, lai izstrādātu piemērotu plānu.

 

Pedagoģija un tās apakšnozares ir visai sarežģīta zinātne un Latvijā visai maz novērtēta.

Link to comment
Share on other sites

Aleksej, nav apdāvinātu bērnu, viss ir atkarīgs tikai un vienīga no darba ar viņiem no pašas dzimšanas - pirmais jau ir motorikas trenēšana - pirmos mēnešu nodarbojoties ar bērnu peldināšanu un niršanu, tālāk vingrošana, no 2 gadu vecuma jau batuts un koordinācijas trenēšana.

Ja esmu līdz 3,5 gadu vecumam sasniedzis viņam intelektuālo attīstību, kas līdzinās vidēji 6-7 gadus veciem bērniem, tad, manuprāt, manas metodes ir pietiekami efektīvas.

Link to comment
Share on other sites

codez, Lai nu tā būtu, ka Tavas metodes ir labas, taču tas, ka Tu kaut ko esi iemācījies darīt nenozīmē, ka esi spējīgs arī citam (kur šis cits pie kam ir bērns, nevis Tavs vienaudzis) to iemācīt. Par metodiķi, tas bija draudzīgs ieteikums. Gribi - ieklausies, negribi - neieklausies.

Link to comment
Share on other sites

Par Japānu lūdzu pierādījumus, savādāk tukša blefošana.

 

jo tādam sīcim neko nevar ieskaidrot!

Bet šeit tu otro reizi jau kāp grābeklim virsū.

Kā nevar iemācīt, ja 3,5 gados es viņam jau esmu iemācījis elementāru aritmētiku, lietot datoru: paints, rakstīšana, loģiskās fleš spēles, patīk spēlēt arī age of empire, kurā var pat patstāvīgi iznīcināt pretinieku ar vieglāko līmeni.

Kāpēc tu turpini apgalvot, ka nevar iemācīt, ja tā ir acīmredzama pretruna?

Tieši šajā vecumā no 3-5 gadiem bērnam ir vislielākais brīvo sinapšu skaits (tādu sinapšu, kuras īpaši nepiedalās jau esošo samdzeņu algoritmu veidošanā), tāpēc šājā vecumā bērns mācās visātrāk.

Ne velti, bērni, kuri atrodas daudzvalodu vidē, bez problēmām līdz četru piecu gadu vecumam iemācās vairākas valodas, tācu vēlāk - padsmitgados, jau valodu apguve ir apgrūtinoša.

 

Manuprāt tev vajadzētu nedaudz vairāk pastudēt smadzeņu uzbūvi un to attīstību cilvēkā atkarībā no vecuma, lai tava intelektuālās attīstības teorija nebūtu tik aplama.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...