laucinieks Posted September 8, 2011 Report Share Posted September 8, 2011 Pieņemsim Jūs klientam programmējat lapu par xLs/h . Kā Jūs panākat, lai klients uzticās, ka Jūs to laiku esat pavadījis programmējot, nevis sēžot un lasot php.lv forumu? Vai arī vienkārši klienti paši piekrīt tādam nosacījumam. L. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
codez Posted September 8, 2011 Report Share Posted September 8, 2011 Nekā, par xLs/h tu strādā pie darba devēja, kurš visu laiku monitorē tavu darba progresu. Ar klientu parasti vienojas par gabaldarba samaksu. Es to daru tā, ka skatos (mēģinu objektīvi novērtēt) cik dotais produkts dos klientam pievienoto vērtību mēnesī. Tad sarēķinu cik tas dos viņam vienā līdz divos gados un tā ir cena, kuru es lieku pasūtījumam, ja šī summa apmierina mani pašu. Savukārt aprēķināt to cik dod pievienoto vērtību nav nemaz tik sarežģīti, pieņemsim, tā ir pasūtījumu uzskaites un apstrādes sitēma vidēji lielā uzņēmumā, kas aizvieto iepriekšējās excel tabulas un 3 darbinieku vietā, tagad vajag vienu. Tad attiecīgi pareizinam divu darbinieku algas ar 12-24 mēn. un iegūstam summu, ko prasīt. Ja summa mani apmierina, tad viss kārtībā, jo esmu apmierināts gan es, gan klients, jo viņš ar to pēc kaut kāda laika sāks pelnīt. Pluss parasti šeit neiet tikai viens faktors, parasti ir vairāki faktori, kas palielina pievienoto vērtību. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarlisBa Posted September 8, 2011 Report Share Posted September 8, 2011 Nu tā stundu likme uz freelanceriem darbojas šādi - tu izdomā, cik tu prasi par 1h darbu, apmēram izrēķini cik prasītais uzdevums tev prasīs laika un pēc tā nosaki klientam cenu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
briedis Posted September 8, 2011 Report Share Posted September 8, 2011 Sākumā ar klientu bija gabaldarbu samaksa, bet, ar laiku, specifikācijām straujāk mainoties (viss notika tādā kā agile izstrādes metodē), sapratu, ka ar to gabaldarba maksu nav aršana, vienojāmies par stundas likmi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marrtins Posted September 8, 2011 Report Share Posted September 8, 2011 Īpaši nav jāpanāk. Ja reiz nolēma sadarboties, ir taču jābūt uzticēšanās un elementārai cieņai? Piemēram, ja ir darbs uz stundām, tad es strikti rēķinu tikai darbam veltīto laiku - visas tējpauzes, pusdienas, telefonsarunas ne pa tēmu, utt., tiek skaitītas ārā. Un ir darbi, kur no sākuma nepateiksi cik un kā. Piemēram, sakārtot/refaktorēt drausmonīgu kodu vai vidē, kur pārāk bieži mainās/nāk klāt prasības. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klez Posted September 9, 2011 Report Share Posted September 9, 2011 ir lietas ko var veikt stundās un ir lietas ko veikt gabaldarbos. parasti gan taisa gabaldarbos ... par to pievienoto veertiibu es gan nezinu. programmeetaajam pilniigi vienalga vai klients kaut ko nopelniis vai nee. tu prasi X ls par Y darbu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
codez Posted September 9, 2011 Report Share Posted September 9, 2011 Klez, par to pievienoto vērtību, vairāk ir tā, ka ja tu vari pierādīt klientam ,ka viņš reāli ar to pelna, ko tu viņam piedāvā, tad bieži var paprasīt daudz lielāku summu kā pirmajā brīdī tev sķiet rēķinot pēc darba izmaksām, utt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marrtins Posted September 10, 2011 Report Share Posted September 10, 2011 codez, es gan neesmu pārliecināts, vai tieši kodieriem būtu jāstudē potenciālā klienta biznesa loģika tādos apmēros cik konkrētā fīča viņam palīdz ietaupīt naudas/naudiņas. Kodierim reāli nevajadzētu būt starpībai kādu stundu likmi plēst atkarībā no klienta maksātspējas vai klienta potenciālās ietaupīšanas apjoma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
codez Posted September 10, 2011 Report Share Posted September 10, 2011 Nu mēs jau šeit nerunājam par koderi. Koderis strādā firmā ar noteiktu stundas likmi projekta vadītāja vadībā. Topika sākumā ir skaidri redzams, ka runa ir par individuālu pasūtījumu un pat, ja to izpilda koderis, viņš tik un tā runā ar klientu un vienlaikus pilda, gan klientu menidžera, gan projekta vadītāja, gan kodera, gan sava "personal service corporation" CEO pienākumus. Un šeit jau viņš ir ienteresēt radīt maksimālu peļņu. Bez tam, veidojot produktu, ir svarīgi saprast kā un kāpēc produkts tiks veidots, tieši tāpēc arī izstrādātājam ir jāsaprot to, kādu pievienoto vērtību rada produkts. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marrtins Posted September 10, 2011 Report Share Posted September 10, 2011 Pie šādas sistēmas es kā pasūtītājs uzraiz notītos pie kodera/firmas, kas prasa konkrētu summu par darbu neatkarīgi no paša darba. Lētāk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klez Posted September 10, 2011 Report Share Posted September 10, 2011 nu ja tāda pieeja, ka tu klientam paskaidro kapēc tādu vajag, tad varbūt, bet no otras puses (ja njemt to pasūtījumu uzskaites un apstrādes sitēmu) tad klients visticamāk ir jau sapratis ka vajag kaut kaadu sistēmu, un ieviesot sistēmu ir tikai loģiski, ka vins neplaano paturēt visus trīs darbiniekus. cita lieta ir - cik viņš tam ir gatavs atvēlēt līdzekļus ... bet ideja nav slikta, šādi piedāvājot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
codez Posted September 11, 2011 Report Share Posted September 11, 2011 cita lieta ir - cik viņš tam ir gatavs atvēlēt līdzekļus ... bet ideja nav slikta, šādi piedāvājot. Lieta tāda, ka tas ir uzņēmējs, ja viņš zin, ka tāda sistēma samazinās, optimizēs darba izmaksas par 1000Ls/mēn, tad lielākā daļa būs gatavi maksāt tos 12000Ls par šādu sistēmu, jo 100% atdeve gadā ieguldījumam biznesā ir labs skaitis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.