Kavacky Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 (edited) Kā autoatslēdznieks pamato, ka nevajag tā, ja klients grib motoram kapitālo, bet galvas blīvi lai nemaina, to pēcāk pats pārskrūvēs? Ja viņš grib palabot, tad dod ziņu izstrādātājam, un izstrādātājs tad arī palabo. Edited July 10, 2013 by Kavacky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daGrevis Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 Izklausās, ka tu nezini kas ir bizness. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kavacky Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 Pats tu nezini, kas ir bizness. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurchiks Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
F3llony Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 (edited) Kā autoatslēdznieks pamato, ka nevajag tā, ja klients grib motoram kapitālo, bet galvas blīvi lai nemaina, to pēcāk pats pārskrūvēs? Ja viņš grib palabot, tad dod ziņu izstrādātājam, un izstrādātājs tad arī palabo. Šoreiz es tev nevaru piekrist. Ja tu rausti izstrādātāju katru reizi, kad end-jūzers grib nomainīt pogas leibli no "OK" uz "Ok". Un tava analoģija par motora kapitālo ir buļļa sūds, leibļi nav kapitālais. Tas ir tas pats, kas prasīt autoatslēdzniekam izmest pelnutrauku. Tu esi mazohists Tu necieni izstrādātāju (sevi?) un viņa profesionālās spējas (kas leibļu labošanā noteikti netiks īsti izmantotas) Tu necieni klientu - gan jau palūgsi par to arī maksāt, ne? Tas ir tik nepareizi tik daudz dažādos līmeņos. Edited July 10, 2013 by F3llony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
codez Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 (edited) Klients parasti nemaina lietotāju interfeisa saturu, tāpat kā nemaina lapas dizainu (ja tas ir hardkodēts) vai backend kodu. Lielākais, ko lietotājs maina ir lapas informācijas saturs, bet tam ar tulkošanas sistēmu ir mazs sakara, jo šāda informācija parasti kā ieraksti glabājas db un ir maināma no CMS. Edited July 10, 2013 by codez Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
codez Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 (edited) kad end-jūzers grib nomainīt pogas leibli no "OK" uz "Ok".Kāpēc apstāties tikai pie "OK"? Varbūt CSS ļaut arī mainīt. Kas tu savus klientus par stulbiem uzskati un viņi to nespēs? Varbūt lai maina ari js un backendu. Ā, bet ja nu klients grib uzlikt uz servera SSL, jāatceras root pieeja arī iedot. IBIO, parādi, kurā vieta es varu gmailā nomaintī "OK"? Feisbūkā? Tildes Jumī? openoficā? Gimpā? Āksts gatavais. Edited July 10, 2013 by codez Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daGrevis Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 Tad tev ir padevušies viegli klienti. Plus par kaķi! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurchiks Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 codez - WTF man? Ko tu te tagad āksties, nekad nav nācies taisīt saitus, kuriem ir pieejamas vairākas valodas? Un ja ir, vai tu tiešām visus tulkojumus pats liki ar savu roku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
F3llony Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 (edited) Kāpēc apstāties tikai pie "OK"? Varbūt CSS ļaut arī mainīt. Kas tu savus klientus par stulbiem uzskati un viņi to nespēs? Varbūt lai maina ari js un backendu. Ā, bet ja nu klients grib uzlikt uz servera SSL, jāatceras root pieeja arī iedot. IBIO, parādi, kurā vieta es varu gmailā nomaintī "OK"? Feisbūkā? Tildes Jumī? openoficā? Gimpā? Āksts gatavais. Codez, vai nu tu izliecies, vai nu tiešām esi pilnīgs idiots un nespēj sagremot vienkāršu kontekstu? Ar end-jūzeri es domāju aplikācijas pircēju, e.g. to jauko pilsoni, kas liks saturu, labos kategorijas, moduļus, utt utjp, e.g. lapas īpašnieku produkcijā - adminsitratoru, ne publiskos lietotājus. To be honest, es standartā pieļauju administrācijas interfeisā mainīt lapas izklājumu, ne-vitālus iestatījumus, tulkojumus, routēšanu un visu pārējo stuff. Arī layout maiņa un korekcijas ir pilnīgs standarts. Ar copywriting arī tu liec saviem deviem nodarboties? Galerijas veidot? Kontaktinfo labot? Moš tu šipē softu bez adminpaneļiem, un iestāsti klientiem, ka labot to var tikai kodā un caur datubāzi? Par 2.50 stundā, rait? Ja tu uzskati, ka klienta vienīgais pienākums ir maksāt naudu, saņemt no tevis harkodētu sūdu, kuru vari mainīt tikai tu un par to pamatā maksāt 2x vairāk kā par to sūdu, ko tu sauc par softu, tad tu un tavs kantoris ir sūds, un tavi turpmākie argumenti šajā diskusijā ir ar nulles vērtību. Ej likvidējies. Jibio, man arī pacietība vienreiz beidzas. Edited July 10, 2013 by F3llony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
codez Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 Jūsu konteksts skaidrs. Es diemžēl runāju citā kontekstā un mazliet žēli paliek, ka Latvijā vēl joprojām tik daudz cilvēki orientējas uz produktu izstrādi priekš viena vienīga klienta. Daudz efektīvāk ir veidot sistēmas, kuras sniedz servisu un gala klients izmanto attiecīgo servisu par to maksājot - tā ir vieglāk un lētāk gan klientam, gan arī uzturēšana un apkalpošana ir centralizēta. Es esmu veidojis daudzvalodu sistēmas, bet tās nav tādas sistēmas, kur visu kodu un visu pārējo tu atdod klientam, bet gan tādas, kur klients izmanto tavu servisu. Ja klientam ir specifiska fīča, to pieliek klāt un tā ir uzreiz pieejama visiem klientiem, kuri izmanto šo servisu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daGrevis Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 Ja nekļudos, F3lonny tieši pie šāda paša tipa servisa pats strādā. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
F3llony Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 (edited) Es strādāju pie aba veida aplikācijām - gan distributētām un tām, kas nododamas gala lietotājām, gan saas. Abās principi ir puslīdz vieni un tie paši. Jebkurā gadījumā produktu tu kaut kādā veidā pielāgo kādam, nu nav tā, ka visiem der viens un tas pats universālais gadījums. Daudzos variantos saas'ot kaut ko vispār nav ne reāli ne arī komerciāli izdevīgi. Bet funkcionalitāti - vai tā ir distributēta vai saas aplikācija jau tas nemaina. Spilgts piemērs tam ir visiem zināmā firstdata karšu maksājumu sistēma, kur arī klientam tiek dota iespēja pēc savas vēlmes pamatā mainīt karšu interfeisus pēc tehniskajiem noteikumiem kā vien ienāk prātā. Par klientiem specifiskām fīčām runājot - arī saas ir jābūt puslīdz izolējamai videi, kas pamatā ir virs kodola izolēta no pārējām sistēmām un kur modifikācijas klientam specifiskiem uzdevumiem tiek veiktas ar midlevārēm vai klientam specifiskiem moduļiem, kas ir klientam, well, specifiski. Visiem distributēt to funkcionalitāti, kas ir katram klientam ne vajag ne arī vienmēr to var izdarīt. Labi - tu vari ieviest visiem klientiem papildus podziņu, kas izdara magic funkciju un tā tālāk, bet tu nevari visiem kā vienam ieviest piemēram datu importu no klientam specifiski veidotas sistēmas vai kaut kādu pēc klienta specenes veidotu RPC servisu. Un arī tas pilnībā nemaina neko no tā, ko es esmu minējis augstāk - klientiem ir nepieciešama brīvība modificēt un pielāgot sistēmu savām prasībām, tajā skaitā, patstāvīgi tulkot uz papildus valodām, mainīt, ja tas ir cms, struktūras koku, veidot jaunu, modificēt esošo saturu, mainīt arī stila nianses (es šodien gribu zaļu lapu). Pamatdoma ir, ka tu nevari saasot klientam kaut ko, kur klienta prasības par 180 grādiem atšķiras no tevis piedāvātā servisa. Un tur visa tava centralizētā servisa uzturēšanas sistema aiziet pa pieskari un tu pakaries pats savās limitācijās, jo lai pielāgotu saas viena klienta prasībām un vajadzībām, tev tas nav reāli izdarāms, jo tas vai nu nokonfliktētu ar citu klientu prasībām vai arī padarītu visa tā pasākuma uzturēšanu par pilnīgu murgu, kur kaut ko centralizēt tu vari ne reāli ne arī finansiāli. Šī ir bieži sastopama CRM/banku/grāmatvedības sistēmu problēma, it īpaši ja sistēma ir starptautiska - katrā klienta punktā, eg. produkta instancē būs nepieciešams kaut kas savādaks un visiem to šipot nevajag. I nemaz nerunāsim par tavas centralizētās sistēmas pēcāku modificēšanu, kur tavas izmaiņas konfliktē ar tavu pielāgojumu 5 klientiem un vēl 10 vienkārši lieki sarežģī platformu. Šo te principu neesmu gluži ne es izdomājis, ne arī pirmais, kas to dara- tas viss pasākums, ko codez nodēvēja par produktu izstrādi vienam vienīgam cilvēkam patiesībā ir klienta-centriska produkta izstrāde, kas ir vitāli nepieciešams aspekts jebkura softa izstrādē. Hardkodēt sūdu, kas mums pašiem liekas labāks mēs visi protam ļoti labi, īstie prieki sākas tad, kad tev nepieciešams ļaut kaut ko pielāgot vai pielāgot. Nepielāgotas sistēmas nevienam vispār pamata nav vajadzīgas, jo tās rada funkcionalitātes bloķējumu, kur klients nevar saņemt to ko grib tad kad grib, bet klients pamatā vienmēr saņem to ko grib un tad kad grib. Aizrunājos... Edited July 10, 2013 by F3llony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rpr Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 IBIO, parādi, kurā vieta es varu gmailā nomaintī "OK"? Ok, varbūt nenomainīsi, bet signatūri nomainīsi, kaut kādu forwarding optionus nomainīsi utt. Draugiem arī ar ādiņām var paspēlēties. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
codez Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 Ok, varbūt nenomainīsi, bet signatūri nomainīsi, kaut kādu forwarding optionus nomainīsi utt. Draugiem arī ar ādiņām var paspēlēties. Bet runa jau bija par UI satura maiņu, kura maiņas iespēju tu neatradīsi nevienā lielā servisā, jo tas pēc būtības nav vajadzīgs. Kas attiecas uz sākotnējo strīdu par to, kā ir labāk, vai kompilēt tulkotus templeitus vai runtaimā mest iekšā tulkojumus no keša, tad vietā, kur es minēju, ka tulkotājs veic tulkošanu caur tulkošanas CMS, un admins apstiprina izmaiņu tālāko padošanu uz templeitiem, tad, ja sistēma ir klientu centriska un klientam ir nepieciešamas gan tulkošanas tiesības, gan admina tiesības, tad var izveidot tādu lietotāju un šis lietotājs gan varēs izmainīt tulkojumus, gan apstipirnāt to izmaiņu un produkcijas servera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.