404 Posted June 16, 2012 Report Share Posted June 16, 2012 (edited) Ir kompānija,kura tirgo pakalpojumu tiešajiem partneriem,kuri tālāk to pārdod caur savu partneru firmu tīklu (iespēja veidot savus resellerus) n līmeņos. Ir jāizveido divvirzienu XML datu apmaiņa starp "centru" un 1. līmeņa partneriem,kā arī jānokontrolē brīdis,kad gala klients nopērk pakalpojumu. Tā var būt n resellera mājsalapa,kurš to veido pēc saviem ieskatiem,un tiešas kontroles pār to nav. Problēma šobrīd ir izplānot,kā maksimāli automatizēt atgriezenisko naudas plūsmu: klients -> reselleris -> pārdevējs. Iespējamie varianti: 1. Likt izmantot visu līmeņu reselleriem 1 centralizētu apmaksas formu,kurā klients maksā nevis resellerim bet gan "pa tiešo",un pēc maksājuma redirektēt atpakaļ uz resellera mājaslapu,līdzīgi kā tas notiek PayPal gadījumā. Attiecīgi mēneša beigās reselleri saņem savas komisijas. Ja nemaldos,tad pēc līdzīga principa darbojas visi lielie affiliate tīkli. 2. Atļaut reselleriem pārdot pašiem,un slēgt līgumus,kas viņiem liek veikt ikmēneša norēķinu par saņemtajiem pakalpojumiem. Šādā gadījumā nākas likt katram resellerim vest kaut kādu savu statistiku ,vai arī pēc katra darījuma likt nosūtīt datus. Rodas virkne problēmu kā to nokontrolēt,lai nerodas situācija kad ir notirgojis entos pakalpojumus bet norēķinās tikai par pusi. Izmaksas nebūtu būtiskākais (saprāta robežās),bet interesē efektīvākie varianti kā šo apriti nodrošināt maksimāli droši. Noderētu jebkāda info (tai skaitā kā to realizē lielizmēra giganti),lai apzinātu iespējamos zemūdens akmeņus. Var arī PM vai par samērīgu atlīdzību ja kāds ir jau veiksmīgi šamo uzprojektējis kādai kompānijai un var nokonsultēt par realizāciju :) Edited June 16, 2012 by 404 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaklz Posted June 16, 2012 Report Share Posted June 16, 2012 Atkarīgs no preces, bet ne jau velti visi affiliate tīkli izmanto tieši 1. variantu. Digitālus produktus tu vari pavairot pilnīgi bez jebkādām problēmām, kā rezultātā ja tu ļauj pašiem reselleriem pieņemt maksājumus, tad būtībā viņi darbojas uz sava godaprāta un stāsta tev par tām transakcijām, par kurām grib. Ja gribi paturēt kontroli, tad 1) ir virziens, kurā ir jādodas. No realizācijas viedokļa - parasti ir tā, ka affiliate programmas vienkārši iedod linkus uz produktiem, kas satur identifikatoru, kas pēc tam tiek pieglabāts cookie. Cookie savukārt lietotāja datorā saglabājas 30 dienas. Ja šo 30 dienu laikā kopš lietotāja atvešanas caur affiliate linku tiek veikts pirkums, tad arī konkrētajam pārdevējam tiek pieskaitīta komisija. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
404 Posted June 17, 2012 Author Report Share Posted June 17, 2012 (edited) Nozare ir saistīta ar tūrismu,un tur faktiski sanāk tā,ka tiešie reselleri var saslēgt līgumus ar entajām tūrisma aģentūrām,kuras tad taisa mājsalapas pēc saviem ieskatiem un tirgo gala produktu kā vien vēlas par savu %. Tur neko tehniski uzspiest nevar,un jebkāds php izsauks žēlabu,ka to nevar nodrošināt,ja tādai gala aģentūrai piemēram ir tikai statisks html ar bildīti un kontaktormu. Kā arī klienti var atnākt vienkārši uz biroju. Vienīgais,kas nāk prātā,ir kaut kāds viegli ieliekams Google Analytics tipa kods,lai vismaz redzētu statistiku,un likt visus čekoutus taisīt tikai pirmajiem reselleriem vienā centralizētā formā (varētu tikt izmantots First Data Global Gateway),un tālāk lai paši tiek galā ar aģentūrām. Kā tas notiek praksē,neko daudz neizdevās atrast dēļ komercnoslēpuma plīvura,bet,cik saprotams,tad parasti pirmais tirgotājs uztaisa savu API (kas arī ir paredzēts šajā gadījumā),caur kuru iedod datus,un daudz nerūpējas par to,kā reselleri viņus apstrādās. Varbūt kāds zin,kā tas pie mums lv tiek organizēts apdrošināšanas firmās,kas strādā ar manapolise.lv tipa brokeriem? Tehniski,ja nemaldos ir wsdl serviss,kas partneriem iedod datus par polisēm,bet kā tiek kontrolēti čekouti? Viena un tā pati maksājumu forma visiem? Edited June 17, 2012 by 404 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleksejs Posted June 19, 2012 Report Share Posted June 19, 2012 Tūrisma nozarē vispār figurē tāds Amadeus, bez kura gandrīz nekas nopietns nenotiek... http://en.wikipedia.org/wiki/Amadeus_IT_Group Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
404 Posted June 20, 2012 Author Report Share Posted June 20, 2012 Paldies par ideju un Amadeus e-Power izskatās visai interesants. Vienīgi neizdodas atrast izcenojumus,kas rada aizdomas par lielizmēra ciparu tādas uzturēšanā :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.