Jump to content
php.lv forumi

Meklē WEB + Oracle programmētāju


zzin32

Recommended Posts

Piekrītu Kavacky. Diemžēl, datoriķu izglītība Latvijā nav tomēr nopietni salīdzināma ar reālo darbu pieredzi un izdarītajiem darbiem.

 

Shaman`is - skatos, tu augstskolā dzejot arī esi iemācījies! Ja runā, tad runā konkrēti pa lietu, pagaidām neko konkrētu neesi pateicis.

 

Par to miršanu runājot - tā jau ir! Var jau teikt - reku pensionāri vēl dzīvi, bomži arī dzīvo un pat iedzert sanāk! :D

 

Runa ir par to, kas pienākās - kāda ir sfēra un cik maksā darba spēks! Dempingojot neko neuzlabosi, nav jēgas bīdīt sarunu, kuriem 600 Ls uz rokas liekas pa daudz - viņi meklē lētos muļķus un tās ir aplamības, ka viņi pēcāk maksās par "strauju izmaksu". Jebkurš darba devējs, palielinot algu vadās no sākotnēji norunātā! Respektīvi, ja norunāsi sākumā 200 Ls, pēc gada dabūsi varbūt 350 Ls, bet ne vairāk!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Manupraat, augstaaka izgliitiiba paraada tikai to, ka cilveeks ir centies ieguut diplomu. Jo tu nezini cik kvalitatiivi to apguvis un vai vispaar kaut ko ieguvis pa tiem pavadiitajiem gadiem. (tas, protams, nav visaas profesijaas). Es zinu vairaakus briinumus, kas ieguvushi bakalauru, kas saistiits ar programmeeshanu, bet taa iisti pat nezin kas ir cikls.

Link to comment
Share on other sites

Manupraat, augstaaka izgliitiiba paraada tikai to, ka cilveeks ir centies ieguut diplomu. Jo tu nezini cik kvalitatiivi to apguvis un vai vispaar kaut ko ieguvis pa tiem pavadiitajiem gadiem. (tas, protams, nav visaas profesijaas). Es zinu vairaakus briinumus, kas ieguvushi bakalauru, kas saistiits ar programmeeshanu, bet taa iisti pat nezin kas ir cikls.

 

Varbūt Jums arī ir taisnība, jo izglītības līmenis pie mums arī IT sfērā ir dziļā d...

 

No otras puses - vai Jūs ietu ārstēties pie kaktu daktera bez diploma vai arī izvēlētos speciālistu? Protams es piekrītu, ka arī diplomēto ārstu vidū ir pietiekoši neprofesionāļu, bet tomēr kaut kā nav dzirdēts par ārstu profesionāli, kas visu apguvis pašmācības ceļā.

Link to comment
Share on other sites

Jā, pavisam noteikti, sevišķi jau šajā profesijā "programmētājs".

 

1) Latvijā ļoti liela daļa cilvēku nemaz nestrādā tai sfērā, kur ieguvuši izglītību;

2) augstskolās iegūtā izglītība parasti neatbilst darba devēju vajadzībām, jo darba devēja prasības ir daudz specifiskākas un praktiskākas. Tas īpaši attiecas uz programmētājiem - nevajag gaidīt, ka datorzinātņu bakalaurs pratīs programmēt. Iespējams, viņš zināšanas ieguvis tikai papīra pēc, praktiskas pieredzes nav un kas bija galvā, tas jau sen pa otru ausi ir ārā. Jā, ir daži, kas prot labi programmēt pēc bakalaura iegūšanas, bet pamatā tie ir tādi cilvēki, kas par to lietu jau ir interesējušies krietni pirms studiju uzsākšanas un ir guvuši praktisku pieredzi ārpus skolas. Skolā viņi tikai ieguvuši dažas struktūrētas un vispārīgas zināšanas un PAPĪRU!

3) Latvijā datorzinātnes diezvai ir super augstā līmenī. Atšķirībā varbūt no fiziķiem un matemātiķiem, bet tiem jau pamatā ir cita sfēra. Programmēšana nav augstskolas kurss. Tas ir kā papildus lieta. Lai būtu jēgas iet uz universitāti, tur apgūt fundamentu būtu augstākā matemātika, fizika utt. Ne jau koda drukāšana! OOP un koda drukāšanu var iemācīties pats no grāmatām pāris mēnešos!

Link to comment
Share on other sites

Robi - Tu tā arī neatbildēji ;)

 

Gribi konkrēti? Man darbā uz intervijām, kuras esmu pieņēmis, ir nākuši cilvēki ar dažādu izglītību. Zini, parasti atšķirības ir redzamas jau darba intervijas laikā.

 

Piekrītu Kavacky. Diemžēl, datoriķu izglītība Latvijā nav tomēr nopietni salīdzināma ar reālo darbu pieredzi un izdarītajiem darbiem.

 

Tas dažreiz atkarīgs no tā, kas salīdzina.

 

Ja ņem vērā, ka parasti augstskolas izglītība nāk kopā ar praksi, tad atļaušos tomēr apgalvot, ka "prakse < prakse+augstskola".

Un jā, ja neņem vērā dažādus apstākļus (ģimene vai varbūt vēl kas svarīgs), tad tomēr Diploms apliecina, ka cilvēkam ir bijis gribasspēks iesākt mācības un arī tās pabeigt - šķiet ko līdzīgu šajā topikā varēja lasīt.

Link to comment
Share on other sites

No otras puses - vai Jūs ietu ārstēties pie kaktu daktera bez diploma vai arī izvēlētos speciālistu? Protams es piekrītu, ka arī diplomēto ārstu vidū ir pietiekoši neprofesionāļu, bet tomēr kaut kā nav dzirdēts par ārstu profesionāli, kas visu apguvis pašmācības ceļā.

 

Absolūti nesalīdzināmas lietas, godātais Kungs. Ārsts mācās 9 gadus universitātē, tai skaitā tur specializējas un praktizējas. IT speciālists, sevišķi jau programmētājs, datubāžu administrators, sistēmas analītiķis utml. - tās ir pašmācības ceļā apgūstamas lietas, kur principā pietiek vienkārši apgūt un praktiski pielietot, kā loģika un matemātika.

Salīdzinājumam - celtnieki arī nemācās augstskolās, bet apgūst zināšanas ar praktisko pieredzi un no vecākiem celtniekiem. Līdzīgi ir arī programmēšanā, jo īpaši - web programmēšanā.

Link to comment
Share on other sites

2) augstskolās iegūtā izglītība parasti neatbilst darba devēju vajadzībām, jo darba devēja prasības ir daudz specifiskākas un praktiskākas. Tas īpaši attiecas uz programmētājiem - nevajag gaidīt, ka datorzinātņu bakalaurs pratīs programmēt. Iespējams, viņš zināšanas ieguvis tikai papīra pēc, praktiskas pieredzes nav un kas bija galvā, tas jau sen pa otru ausi ir ārā. Jā, ir daži, kas prot labi programmēt pēc bakalaura iegūšanas, bet pamatā tie ir tādi cilvēki, kas par to lietu jau ir interesējušies krietni pirms studiju uzsākšanas un ir guvuši praktisku pieredzi ārpus skolas. Skolā viņi tikai ieguvuši dažas struktūrētas un vispārīgas zināšanas un PAPĪRU!

 

Vai Tu esi iepazinies ar augstskolu programmu, ka tik droši apgalvo? Tu zini visu, ko māca augstskolā, lai varētu apgalvot, ka tas nav vajadzīgs?

 

3) Latvijā datorzinātnes diezvai ir super augstā līmenī. Atšķirībā varbūt no fiziķiem un matemātiķiem, bet tiem jau pamatā ir cita sfēra. Programmēšana nav augstskolas kurss. Tas ir kā papildus lieta. Lai būtu jēgas iet uz universitāti, tur apgūt fundamentu būtu augstākā matemātika, fizika utt. Ne jau koda drukāšana! OOP un koda drukāšanu var iemācīties pats no grāmatām pāris mēnešos!

 

No Tava teksta rodas sajūta, ka Tev nav nojausmas par daudzām svarīgām lietām, ko iemāca augstskolā. Es Tavā vietā nebūtu tik pārliecinats par savu taisnību ;)

 

Jā, programmēšana ir tikai daļa no tā, ko māca augstskolā:

Algoritmi, datu struktūras, projektu vadība, standarti, TESTĒŠANA, projektēšana, Angļu valoda, matemātika uc.

 

Protams, ja visu mūžu gribi strādāt par zemākā līmeņa programmētāju...

 

PS. Matemātisko loģiku es mācos nu jau šķiet 3.priekšmetu. Katru reizi ir jaunas lietas ;)

Edited by Shaman`is
Link to comment
Share on other sites

Ja ņem vērā, ka parasti augstskolas izglītība nāk kopā ar praksi, tad atļaušos tomēr apgalvot, ka "prakse < prakse+augstskola".

 

Šī vienādība ir ļoti formāla. Jebkurā gadījumā jāskatās individuāli, kāda ir tā prakse.

 

Un jā, ja neņem vērā dažādus apstākļus (ģimene vai varbūt vēl kas svarīgs), tad tomēr Diploms apliecina, ka cilvēkam ir bijis gribasspēks iesākt mācības un arī tās pabeigt - šķiet ko līdzīgu šajā topikā varēja lasīt.

 

Redz, pašmācībā apgūt programmēšanu - tas neliecina par gribasspēku? Vai par gribasspēku liecina vēlme apmeklēt lekcijas, no kurām, iespējams, liela daļa tam cilvēkam nav nepieciešamas, pats esmu mācījies, zinu! ;)

Arguments par gribasspēku diemžēl ir nevietā! Dzīve Latvijā nav tik stabila, lai cilvēks varētu tērēt lielu naudu mazvērtīgai izglītībai! Tā lūk.

Link to comment
Share on other sites

Algoritmi, datu struktūras, projektu vadība, standarti, TESTĒŠANA, projektēšana, Angļu valoda, matemātika uc.

 

Zin, testēt var ātri iemācīties kurš katrs tīnis, kam patīk paķengāties par kļūdām draugiem.lv

Projektu vadība - tīrā prakse. Ko tev tur augstkolā iemācīs - lietvedību un ES regulas? Pārējais ir tīrā praktika.

Standarti - tīrais lasāmblāķis ne tā?

Angļu valoda - to esmu jau apguvis sen. Matemātiku tāpat.

 

Algoritmi, datu struktūra - izlasīt 200 lpp garus konspektētus aprakstus no interneta par to un viss tur skaidrs ir.

Link to comment
Share on other sites

Jautājums no malas - kāpēc vienmēr diskusijās par izglītību IT sfērā Robis vienmēr ir aktīvākais "spamotājs"? Nesaprotu kādas tev ir problēmas ar to izglītību, Robi... Esi kautkur ar to aplauzies, ka vienmēr tik negatīvi par to izsakies?

 

Katram varbūt ir savādāki principi kāpēc un kādiem mērķiem viņš mācās. Es piemēram mācījos, jo bija interesanti uzzināt un apgūt jaunas lietas (lai arī bija daudz zināmu lietu). Un nevis tāpēc, lai dabūtu to papīru (kurš man tāpat nav bijis un patlaban arī nav vajadzīgs) Tā ka nevajag runāt absolūtos lielumos.

 

Edit:

Zin, testēt var ātri iemācīties kurš katrs tīnis, kam patīk paķengāties par kļūdām draugiem.lv

wtf? Acīmredzot neesi labi apguvis vai redzējis īstu testēšanas teoriju.

 

Algoritmi, datu struktūra - izlasīt 200 lpp garus konspektētus aprakstus no interneta par to un viss tur skaidrs ir.

Arī wtf?

Pamēģini piemēram izpildīt kādu no šādiem te uzdevumiem, ja jau viss tev ir skaidrs: http://susurs.mii.lu.lv/juris/courses/Alg2...Hw/hw2_2007.pdf

 

Ja jau tev tas ir tik vienkārši, tad neej uz tām lekcijām. Nokārto eksāmenus uzraksti bak.darbu un papīrs rokā. Kur ir problēma?

Link to comment
Share on other sites

Pievienojos Bubu - links, ko tur ievietoja, ir no mana šīgada kursa. Nav tas elementārākais priekšmets.

 

Robi - Tu joprojām neesi atbildējis uz jautājumu "Kā Tev pašam ar izglītību?".

 

Pēc tekstiem spriežot, par lielāko daļu no uzskaitītā Tev nav ne jausmas.

 

Angļu valoda - to esmu jau apguvis sen. Matemātiku tāpat.

 

Sirmi profesori turpina mācīties matemātiku un nemitīgi atklāj kaut ko jaunu. Bet Robis to visu jau zina ;)

Link to comment
Share on other sites

Varbūt Jums arī ir taisnība, jo izglītības līmenis pie mums arī IT sfērā ir dziļā d...

Piedodiet par nezināšanu, bet no kurienes šis tiek secināts?

 

Manuprāt, līmenis ir ļoooti ok un krietni vairāk okeeej nekā daudzās citās EU biezajās valstīs..

Ir tikai nedaudz atšķirība starp akadēmisko IT un "ikdienas vai sadzīves" IT (reālās dzīves situācijas un "keisi" - kaut vai tādi paši webrisinājumi .. lai arī protams agrāk vai vēlāk cilvēks nonāk pie tām pašām akadēmiskajām lietām un problēmām).

 

Parasti "sadzīves" IT ir krietni interesantāks, kur diemžēl mums mācību programmas ir pamaz (kaut vai salīdzinot ar pāris UK univēriem, kur novirzieni īr krietni daudz)..

 

Nebūtu letiņi tik naidīgi un skaudīgi paši uz sevi LV būtu sasniegusi IT impērijas statusu krietni sen.. a tā tagad kuļamies pa savu pīļu dīķi un viens otru norejam ;)

 

 

 

 

Sirmi profesori turpina mācīties matemātiku un nemitīgi atklāj kaut ko jaunu. Bet Robis to visu jau zina ;)

Neko jaunu viņi īpaši neatklāj.. tikai atrod kaut ko kas bijis acu priekšā jau sen :) ..

proti kur tur bija kaut kādā Tadžmahalā (vai kādā citā celtnē) pirs Nx100 gadiem celtā sienas freskā kaut kāda matemātiskā problēma atrisināta ko "sirmie profesori" tikai tagad sapratuši :)

Link to comment
Share on other sites

ar pašmācību problēma ir ka nezini cik tālu vari aiziet un kad pietiek - dauzi kaut ko iemācās, apnīk un uzskata ka māk. programēju jau diezgan ilgi, bet vienalga ik pa laikam atklājas, ka visi iepriekšējie patterni ir vienkārši nekam nederīgi un stulbi, parasti tas ir tieši tāpēc, ka neesu bijis te jau pieminētajās lekcijās. no otras puses, stipri šaubos ka nokārtojot visus šos priekšmetus (steigā, sessijas laikā, kā kārtīgam studentam pienākas) es pēc diploma saņemšanas uzreiz programētu "pareizi"

to nelaimīgo formulu es tomēr rakstītu kā: LIELA prakse > prakse+augstskola.

 

 

turpinot filosofiko spamu..

galu galā, augstskola nav iestāde, kur tev ielej visu ar karoti, pašam jāmācās un viss tas jāsaprot jebkurā gadījumā - augstskola vai pašmācība, atšķiras tik cipariņi kādēļ ko to dari - vienā gadījumā atzīmes, otrā taustāmi papīrīši, saukti par naudiņu

Edited by v3rb0
Link to comment
Share on other sites

kad cilveeks dziivo augstskolas sabiedriibaa 4 gadus un vairaaak, vinjsh pats mainaas. vinjsh sarunaajas ar taadiem pashiem kaa pats. tomeer ir cits sabiedriibas liimenis. klausiities lekcijas, kuras pasniedz cilveeki, kuri ir apbraukaajushi pus pasaules pa seminaariem, izpeetiijushi pasaules gudriibas un tad pasniedz citiem. tur ieliek pamatus dziivee, nejau iemaaca kaut kaadas ekstras (kaa piemeeram profesionaali kodeet).

protams var apguut visu pashmaaciibas celjaa, bet universitaati tas celjsh nespees aizvietot.

Link to comment
Share on other sites

Esmu apmeklējis ļoti daudzas lekcijas un man ir nepabeigta augstākā izglītība.

Bet joprojām - programmētājam augstākā izglītība nu nebūtu tā izšķirošākā lieta.

Uz to var skatīties dažādi - gribēs cilvēks darīt to lietu, patiks viņam tā lieta, viņš arī to izdarīs labi bez visiem papīriem!

Bet nevajag te izvirzīt augstāko izglītību, kas tomēr ir salīdzinoši formalitāte pret ievērojamu praktisko pieredzi. Es saprotu, ka te dažs labs students aizstāv savu godu, bet ne par to ir runa! Ir prioritātes - kas ir svarīgāks konkrētam amatam un kas ir mazāk svarīgs, lai kvalitatīvi veiktu savus pienākumus!

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...