Jump to content
php.lv forumi

Atrasts internetā


briedis

Recommended Posts

  • Replies 546
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tāpēc, ka deploy būs 2-3 reizes mūžā?

 

Kāda starpība, ja tev normāli tooļi, tad konfigurācija norādi ko vajag, un lieto - visas tās pašas komandas, neatkarīgi no projekta lieluma. Kaut vai parasts HTML vienlape, tāpat HTML jāsaspiež, javascripts jāsavieno un jāsaspiež, css ar. Bildes ar jāsamazina. Caur standarta testiem ar var izlaist, vai nav kāda iekava vai neaizvērts HTML tāgs palicis. Ko tu to visu ar rokām dari?

Link to comment
Share on other sites

Parasti lietas padarīt automātiskas aizņem vismaz 10x vairāk laika nekā to pašu izdarīt manuāli. To ir jēga darīt, ir jēga nākt klajā ar automātisku procesu, ja veicamā lieta būs jādara ik dienu, katru dienu.

 

Ja tu esi drošs ka deployment tiks veikts labi ja divas reizes projekta vēsturē, pareizā lieta būtu **ne**ieviest automatizāciju. Tas aizņems vairāk laika nekā to pašu izdarīt manuālu, vienreiz vai divreiz, bet neatmaksāsies. Tas arī ne vienam nebūs vajadzīgs.

 

Problēma ir saprast un paredzēt vai, teiksim, jau minētais deployment, būs jāveic atkārtoti un bieži.

 

Es pilnīgi pieļauju, ka Juris taisa lapas kas ir one-time projekti kuriem CI un whatnot nemaz nav vajadzīgi. Tajā pašā laikā Jurim ir jāsaprot ka ir citi programmētāji, kas taisa complexus projektus kur deployment ir vairākas reizes dienas laikā un tas ietver daudz kustīgas daļas. Šādiem projektiem bez labi nostrādāta deployment procesa nav ko darīt.

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Nezinu kā uz php, bet man sanāk:

 

git clone

npm install

npm test (Kurš pie reizes arī dist izveido)

gulp

 

Done :D Gribat teikt visus blank html, css, javascript failus kautru reizi pa jaunu jātaisa? Nu nezinu.

Edited by Wuu
Link to comment
Share on other sites

Tās ir 4 rindas, bet vai saproti, ka citam tas nozīmē saprast, ko katra no viņām dara, kāpēc dara un tas viss vēl ir labi, kamēr neizrādās, ka vajag nevis "gulp", bet "gulp -x tt -r aaa -asdfas" (izdomāti parametri ilustrācijai), jo pie izpildes izrādījās, ka kaut kas tur nobruka vai ka tūlis pie reizes uzražo temp failu, utt. Un ej nu saproti, kas tur viss tik nenotika tajā visā procesā. Varbūt public folderis pilns ar world accessible failiem.

 

Tas viss ir forši, ja esi enerģisks entuziasts, kas ar prieku apgūst jaunās tehnoloģijas un priecājas. Bet citiem tas nozīmē pārvarēt pretestību, ko galvai prasa pārslēgt domāšanas kontekstu. Un tas nav tik viegli, kā izskatās no malas. Un tas kļūst pavisam grūti, ja galvā ir 100 konteksti, nevis 2 vai 3. Tas nav tikai "tagad es izmantošu šo". Tā ir jūra ar jautājumiem:

- kas tas ir?

- kāpēc tas ir labāks?

- vai tas nozīmē, ka līdz šim izmantotais ir sliktāks?

- ko es no tā iegūšu?

- vai ieguvums atsvērs to?

- vai tas nav risks pakāst 1/2h? varbūt tā būs 1/2 dienas? varbūt es kaut ko nesapratīšu un nočakarēšos visu dienu, neko nesapratis un neizdarījis?

- ar ko viss tas labāks par 1 min atvērt FTP, uztaisīt copy un F5 browserī pārbaudei?

 

Analoģijai - var jau teikt, ka tas ir sīkums braucot ar auto izmantot vismaz 3 navigācijas - Waze, iebūvēto un vēl arī Garmin, tā teikt, drošībai. Bet ir cilvēki, kas vienkārši iekāpj auto un brauc pat radio neieslēdzot. Un nekas, aizbrauc - mērķis ir sasniegts! Pie tam, galva brīva no liekām domām. Protams, ka var argumentēt - bet kas tur liels, ieslēdz radio, pieslēdz navigācijas un tas taču ir tik nozīmīgi, ka braucot vari redzēt satiksmes informāciju, vari laicīgi pārkārtoties vajadzīgajā joslā vai apbraukt sastrēgumu. Tas varbūt noder braucot garā ceļojumā, bet ikdienas maršrutos tas viss ir pilnīgi lieks.

 

Protams, ka lielākiem projektiem tiek meklēts un tiek arī atrasts risinājums, kā automatizēt lietas, bet mazās lietās tas ir pārāk liels čakars, pirmkārt, otrkārt, tak kaut cik izglītots cilvēks saprot, ka citi cilvēki ir ar citādu pieredzi un lai viņi komfortabli izmantotu to, kas pašam liekas ļoti vienkārši, arī viņiem nepieciešams vispirms ieguldīt zināmu laiku, lai to apgūtu. Citādi tā diskusija ir apmēram tāda, ka var taču skriet maratonu, jo es, redz, skrienu maratonu un man tas liekas tik vienkārši, kā uzvilkt skriešanas apavus.

Edited by Mr.Key
Link to comment
Share on other sites

Mr. Key, tā jau ir, bet tajās 4 rindās, pa lielam jāzina ko dara tikai divas. Un tās pašas esmu pats uzrakstījis :D

 

Kas tiek panākts:

 

Lejuplādēts HTML, CSS, JavaScript blank faili (Viss smuki sakārtots pa mapītēm) , kas jau savienoti index failā (Uzreiz var ķerties pie kodēšanas)

Lejuplādēts DEV serveris, kas automātiski atjauno HTML DOM, CSS, JavaScript pie izmaiņām failā. (F5 neviens vairs nespaida pie katra save)

Standarta testi, kas pie saglabāšanas pārbauda type kļūdas, lai nebūtu laiks jātērē interneta pārlūkā.

Bilžu, failu kompresija.

 

Tās ir standarta fīčas, kā tu manuāli taisies to visu panākt? kaut vai failus savākt, lai index.html attēlo Hello World ar bootrapu? Manuāli iesi uz katru mājaslapu un lejuplādēsi, uzstādīsi ceļus utt... ? Wtf, tas nebūs ātrāk.

 

Es ierakstu šis komandas:

 

git clone

npm install

npm start

 

Viss - varu sākt kodēt :)

Link to comment
Share on other sites

Nevaru sākt kodēt... :(,,,

> git clone
You must specify a repository to clone.
 
usage: git clone [<options>] [--] <repo> [<dir>]
...
 
>npm install
npm ERR! install Couldn't read dependencies
...
 

> npm start
...
npm ERR! enoent ENOENT: no such file or directory, open 'package.json'
npm ERR! enoent This is most likely not a problem with npm itself
npm ERR! enoent and is related to npm not being able to find a file.

Ok, domu es sapratu un labi, ka var uzzināt kaut ko jaunu, katru dienu daudz jauna. Bet vienkārši ilustrēju, ka tiem, kas ierakušies savā rutīnā, nepieciešams mazliet apstāties, lai pieslēgtos citām lietām.

Vecāki cilvēki, piemēram, centrē Wordā tekstu ar atstarpītēm. Var, protams, teikt, ka viņi atpaliek no laika, bet no otras puses, lai cilvēks, kas pusi mūža drukājis ar rakstāmmašīnu, pārslēgtos uz Word, tur vajag labus kursus ar labu pasniedzēju, kurš nevis noauro "nu kā var nesaprast", bet izprot, ka tie nav baltas lapas, bet cilvēki, kuriem jau ir savi priekšstati par dokumentu formatēšanu. Jaunāki laikam vispār Wordu nav lietojuši un tad taisa stārtapu, jo izdomāja, ka google docs, piemēram, nezinu, nenodrošina kaut ko, kas Wordā bija jau 95 gadā. Utt.

Edited by Mr.Key
Link to comment
Share on other sites

Nevaru sākt kodēt... :(,,,

 

Bļa, taisnībā! Atvainojos :> Vienk, tagad jau procesora jaudas pietiek. Tāpēc jau visi skrien, nevis pēc high performance rīkiem, bet ērtākajiem.

 

Tas pats 'npm install' man novelk 24k failu kaudzi. Bet tā kā, tas netiek pievienots gala produktam un es varu strādāt produktīvāk/fokusēties uz izstrādi. Man pajāt :>

 

Blitz, parastai HTML lapai, copy/paste ir deployments. Vienk. sapakots viss kopā, lai var caur terminālu ielādēt svaigāko versiju ar vienu komandu.

Edited by Wuu
Link to comment
Share on other sites

Tās ir 4 rindas, bet vai saproti, ka citam tas nozīmē saprast, ko katra no viņām dara, kāpēc dara un tas viss vēl ir labi, kamēr neizrādās, ka vajag nevis "gulp", bet "gulp -x tt -r aaa -asdfas"

Tātad projektā ir gulp fails, kāds jamo ir uzrakstījis, bet tomēr nezina ko tas dara...?

 

Bet citiem tas nozīmē pārvarēt pretestību, ko galvai prasa pārslēgt domāšanas kontekstu.

Codez, ko tu dari ar Mr.Key accountu? M?

 

Un Tava analoģija spēcīgi smird. Gribi analoģiju? Še Tev analoģija.

 

Ir divi čaļi, Mr.Key un Mr.Lock. Mr.Key un Mr. Lock abiem pieder pa vienam automobilim. Mr. Lock regulāri veic sava auto tehnisko apskati, zina, kā pārbaudīt eļļas līmeni, akumulatora uzlādi, riepas. Mr. Lock, zina riepu izmēru, un zina, ka riepas tiek montētas uz diskiem, kas savukārt piestiprināti ar skrūvēm pie "wheel studs (nezinu, kā saukt Latviski)". Mr. Lock zina, ka šīs ir vasaras riepas un ziemā tās nāksies mainīt. Mr. Lock zina sava auto dzesēšanas šķidruma maiņas laiku, zina, kad pēdējo reizi pārbaudīts spiediens bremžu sistēmā.

Mr. Key no iepriekšminētā pamatā nekas neinteresē - viņš zina, kā darbojas pedāļi un stūre, un ka auto darbojas uz degvielas, ko iepilda degvielas uzpildes stacijā. Braucot pie ceļu, Mr. Key galvā ir 100 konteksti - ne obligāti saistīti ar auto vai ceļu, uz kura jams atrodas. Taču Mr. Key tā pat, kā Mr.Lock praktiski vienmēr nonāk ceļa galā - abi prot griezt stūri un spiest pedāļus.

Skip a few years. Mr. Lock vēl joprojām bauda ceļu ar savu veco labo auto, kas līdz šim brīdim uzturēts "mint" kondīcījā. Tas nekas, ka Mr.Lock tagad ir arī mazdrusiņ automehāniķis un zina no kā, vismaz aptuveni, patiesībā sastāv viņa auto. Mr. Key gan nav tik veiksmīgs - viņa auto dzinējs ir izdilis, jo Mr.Key neregulāri veic eļļas maiņu un ne vienmēr izmanto labāko pieejamo eļļu, vienkārši to, kas bija tuvāk plauktā. Auto ik pa brīdim vairs nelec, bremzes arī vairs nav pirmā asuma, jo Mr. Key pie kaut kā pieķeras tikai tad, kad tas ir jūtami salauzts. Kā rezultātā, uz doto brīdi Mr. Key nāksies pielabot pusi no auto, jo viss, kas vien varēja izdilt ir izdilis. Mr. Lock vēl joprojām nonāk galapunktā. Mr. Key nonāk sūdīgiem auto īpašniekiem īpaši paredzētā elles nostūrī. 

 

The end. Directed by Michael Bay. 

Link to comment
Share on other sites

Tas viss ir forši, ja esi enerģisks entuziasts, kas ar prieku apgūst jaunās tehnoloģijas un priecājas. Bet citiem tas nozīmē pārvarēt pretestību, ko galvai prasa pārslēgt domāšanas kontekstu. Un tas nav tik viegli, kā izskatās no malas. Un tas kļūst pavisam grūti, ja galvā ir 100 konteksti, nevis 2 vai 3. Tas nav tikai "tagad es izmantošu šo". Tā ir jūra ar jautājumiem:

 

Man šitā bija, bet kopš lietoju 3-5 grami kreatīna dienā, konteksti paši slēgājas. Pat nevajag nekādus kontekstus, viss sķiet tik vienkāršs un pašsaprotams.

Link to comment
Share on other sites

Un Tava analoģija spēcīgi smird. Gribi analoģiju? Še Tev analoģija.

 

Ir divi čaļi, Mr.Key un Mr.Lock. ...

 

Funny. Bet ir reālais Mr.Key (es)

- Kopju savu auto. Atnāk urlāts un ar skrūvgriezi ieteš pa benzīnbākas vāciņu, bet kaut ko līdz galam nav sapratis, vai arī vienkārši ir bezfilmā, tāpēc nemaz līdz speršanai netiek. Man paliek precīzi 1mm2 skramba cauri krāsai līdz metālam, un es saprotu, ka man tagad jāizvēlas - būt labam programmētājam vai būt jack of all trades un menedžēt pasākumu, kas saucas atrast no daudzajām krāsotavām tādu, kura saprot, ka es gribu to caurumu dabūt ciet pirms sākas rūsa, nevis pārkrāsot detaļu vai vēl nez ko. Stundu stāvēt Prisma autostendā un domāt, kura krāsa tagad jāņem, es negribu. Varētu un mācētu, bet negribu.

- Pārbaudu savu akumulatora uzlādi. Skrūvēju viņu nost, uzlādēju, izņemu no auto tad, ja tas stāv ilgi ārā. Parunājos ar citiem cilvēkiem, tie vienkārši par to nedomā vispār, jo vienkārši nomaina aķi tad, kad tas ir beidzies. Es domāju, ka veltot to laiku, ko es čakarējos ar to aķīša uzlādi, es varētu nopelnīt diviem aķīšiem. Lādētāju (dārgu un labu) es jau pārdevu. Starp citu, viņš maksāja dārgāk par aķi. Vai pat diviem.

- Aizvedu auto uz dīlera servisu apkopei, kur maina šķidrumus utt. Pēc apkopes saņemu auto, kur no enģēm ir nopilējusi eļļa. Man atnāk e-pasts, kurā lūdz novērtēt apkalpošanas kvalitāti. Apkope pie dīlera nodrošina garantiju, tā viņi teica. Kad man liekas, ka kaut kas nav lāga un prasu par garantiju, izrādās, ka nekādas garantijas tomēr nav, jo iepriekš teica jo domāja, ka cits gads tam auto.

- Mainu eļļu tikai labāko, kuru var mainīt pēc 30k km. Tad izlasu internetā, ka tas viss ir muļķības, labāk mainīt eļļu ik pēc 10, max 15km un pietiek ar atbilstošu eļļu, galvenais, laicīgāk.

- Bremzes tiek lietotas saudzīgi, lai taupītu klučus un diskus. Izrādās, ka tas veicina bremžu sistēmas ieķīlēšanos, jo nepietiek slodzes, lai šķidrumi izspiestu netīrumus.

- Dzinējs tiek lietots saudzīgi, un izrādās, ka arī līdzīgā veidā nenotiek paredzētie paštīrīšanās procesi, kas notiek slodzē.

- U.c. praktiskās paša u.c. cilvēku pieredzes, par kurām es negribu runāt, bet kas stipri liek apšaubīt ticību tādai ideālai pieejai. Katrā ziņā, esmu nobraucis auto līdz lūžņu stadijai un zinu, ka ieguvums neinvestēt ir lielāks, nekā investēt lēni rūsošā lūznī.

 

Un tad vispār novērojums, ka jo lielāks autoīpašniekam "vienalga" uz auto, jo labāk. Un tā arī ir analoģija, ka pārāk iegrimstot niansēs, vismaz man tas rezultāts ir tāds, ka produktivitāte krītas. Auto gadījumā, stulbenim ir vienkārša izvēle: "Auto iet? Labi. Auto neiet? Serviss!" Un viss! Ok, vēl arī "Izleca paziņojums par apkopi? Uz servisu!". Gudrītim tur entie čakari, kas kopumā labi sasummējas. Atkal, tas pats ir par produktivitāti programmējot - stulbenis vienkārši risina problēmu, kamēr gudrītis, iespējams, dažu izmaiņu vietā uzsāks refaktoringu, jo nevar taču visu tā atstāt, utt. Un es netaisos spriest, kurš variants ir labs un kurš ir slikts, jo runa ir par to, ka katra situācija ir citāda un risinājumi ir nevis labi vai slikti, bet tādi, kādi tie ir. Ne jau spīdīgi instrumenti padara meistaru izcilu, bet prasme novērtēt situāciju un risināt pēc iespējām un vajadzības.

Edited by Mr.Key
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...