Jump to content
php.lv forumi

SEO šarlatānisms?


yancis

Recommended Posts

Kādas ir jūsu domas par kompānijām, kas piedāvā Search Engine Optimization pakalpojumus? Vai kāds tādā strādā?

Proti, nesen sāku šo lietu pētīt, cik saprotu:

 

Sliktās lietas: 

 

  • Google, bing etc. savus popularitātes algoritmus tur lielā slepenībā
  • Nav īsti zināms vai ietekmējams, kurā brīdī google crawleri apmeklēs vēlamo lapu
  • Var tikai mēģināt uzminēt, kādus parametrus lapā mainīt, lai tā labāk uzpeldētu googlē
  • Ir ļoti ļoti grūti pierādīt, ka kompānijas veiktās darbības deva klientam kaut kādus uzlabojumus un kurā brīdī sāka dot
  • Bieži piedāvāts bad-boy variants ir principā veikt spamošanu - sociālajos tīklos iepludināt tūkstošiem linku uz klienta lapu. Arī izveidot papildus fake lapas, kas satur linkus uz klienta lapu, un tad arī šīs fake lapas pludināt sociālajos tīklos. Tas pat varētu strādāt, bet googlei esot blacklistošanas mehānismi pret šādām aktivitātēm..

 

Labās lietas, ko varētu darīt:

  • Izveidot pieklājīgas publiskās lapas sociālajos tīklos, dažus ierakstus.
  • Edge-cases, piemēram, ja lapā ir daudz Javascripta (ko crawleri neizpilda), tad google nepieciešamo saturu norenderēt arī kā html
  • Padomāt, lai ilgtermiņā linki uz lapu strādātu arī pēc vairākiem gadiem (mainīta struktūra, etc..)

 

Nu tad proti - varbūt es te smagi maldos, bet man kā neprofesionālim SEO no malas izskatās pēc programmēšanas šarlatānisma. Varat papildināt labo lietu sarakstu?

Edited by yancis
Link to comment
Share on other sites

1. Pats svarīgākais SEO ir saturs, tā unikalitāte un dažādība. SEO eksperts drīzāk būs nevis programmētājs, bet cilvēks, kurš orientējas SEO lietās, izpēta konkrētā brenda pārstāvētā tirgus stāvokli Googlē, kādi ir galvenie atslēgas vārdi, cik labas lapas un kādiem vārdiem jau ir kādās pozīcijās un pirmais ir mēģināt saprast, kādu unikālu un daudzveidīgu saturu ievietojot, varēs nokļūt meklētāja pirmajā lapā arī bez liela PR kāpuma. Piemēram, tev ir autoserviss Mārupē, tad ir jādomā kā cilvēki varētu meklēt šo servisu, viņi vārētu ievietot vietas nosaukumus: Mārupe, Lidostas tuvumā, galveno ielu nosaukumus, utt. Viņi varētu norādīt specifiskas mašīnu markas, viņi varētu norādīt specifiskus defektus. Var izveidot rakstu sērīju, kurā ir aprakstīts kā kopt mašīnu, kā uzturēt kārtība, kas kad ir jāmaina un vienlaikus attēlot šos rakstus ar īsu kompānijas atrašanās vietas datu paneli, lai šie, piemēram, vārdi:  "motora defekts serviss Mārupe Daugavas iela audi" būtu vienā lapā un dažādas šo vārdu kombinācijas būtu unikālas visā internetā.

Tāpēc aizpildot lapu ar šādu saturu, kur lapās parādās vietas, detalizētāki pakalpojuma aspekti, utt., var iegūt nozīmīgu apmeklētāju skaitu no Googles.

Vēl viens veids kā radīt unikālu saturu, ir lietotāju radīts saturs. Piemēram tāds autoserviss varētu izveidot jautājumu sadaļu, kurā cilvēki var jautāt ekspertam un publicēt šos jautājumus un atbildes, utml.

Šādu pieeju var atrast gandrīz katra veida lapām. Un cilvēks, kurš spēj izveidot šādas lapas uzbūves un satura struktūru, vadoties pēc šiem principiem, arī var sevi saukt par SEO ekspertu. Un varbūt ne tikai vienreiz izveido visu, bet strādā sadarbojoties ar konkrēto brendu gadus, analizējot analītikas datus, skatoties kādi atslēgas vārdi dod labumu, kādi ir lieki, kuros konkurēt nav iespējams, utt.

 

2. Otra no svarīgākajām lietām ir dublēts saturs, respektīvi, tā neesamība. Ir svarīgi, lai viena un tā pati lapa netiktu attēlota ar 100 dažādiem linkiem, un galvenais, lai šie dažādie linki un šīm viena satura lapām nevestu no citām lapām. Jo PR ir ne tikai visai lapai kopumā, bet katrai atsevišķai un tādā veidā tas tiek sadalīts un zaudēts dublētā satura lapās. Vislabākais variants ir palaist kādu labu kravleri uz savu lapu un paskatīties, cik tad unikālu lapu šis atrod un mēģināt likvidēt dublikātus. Protams googlei ir kaut kāda veida dublētā satura atpazīšana, bet arī tādā gadījumā dublētais saturs rada ļaunumu, jo google kravlē tavu domeinu ar noteiktu intensitāti un dublētais saturs var krietni ierobežot piekļūšanu unikālam saturam.

Ar dublikātiem šeit es domāju, piemēram:

- dažādi search rezultāti, kuros rezultātu lapās ir viens un tas pats, piemēram, /search?q=auto, /search?=mašīna, /search?q=auto&order=desc, utml.

- viena un tā pati lapa ar dažādiem linkiem: /article/123, /article/123-kas-jauns, /article/123?ref=something, /article/123-kas-jauns?ref=something. Šeit var neobligāti parametri radīt kombināciju saišu, kas ved uz vienu un to pašu lapu. Tie var būt kaut kādi papildinājumi saitei, analītikas dati, u.c. parametri.

 

3. Google kravleris jau labu laiku izpilda javascriptu.

Link to comment
Share on other sites

šā vai tā, viss stāsts par SEO kā par produktu-pakalpojumu, ko pirkt vai pārdot, ir stāsts par mēģinājumu uz kādu brīdi apjāt Google loģiku, jo Google vēlas meklējošajam iedot to, ko viņš patiesi vēlas, nosacīti Audi servisu Mārupē, kas tiešām spēj par saprātīgu cenu saremontēt auto

Link to comment
Share on other sites

Kāpēc apjāt?

Daļēji jau viņam taisnība. Lielais vairums pilsoņu, kas meklē SEO uberpakalpojumus ir vai nu tie, kas vēlas sakārtot savu lapu, vai nu tie, kas vēlas maģijas palīdzību un "būt pirmie visos jautājumos visā googlē un vai var nopirkt google". Pēdējais sastopams biežāk, kā pirmais. 

Link to comment
Share on other sites

Pavisam nesen vēl EU kaut ko pret gūgli pīkstēja, ka viņa izmanto savas monopoltiesības. Laikam SEO speciālisti netiek līdzi visām google reitinga maiņām un mēģina savus eksperimentus kompensēt citādi.

Vispār sociālo tīklu reitingus vajadzētu pareizināt ar nulli, lai nemaisa gaisu rezultātos ar saviem atkritumiem.

SEO tas jau tāds komplekss pasākums, kur programmēšana ir minimālie jāpielieto, ja vien tev viss kontents nav veidots no <table> un <font size="+3">

Link to comment
Share on other sites

SEO ir tāds, kurā visu laiku ir jāiegulda līdzekļi. Nevar paņemt nolikt X naudas un cerēt ka par to iegūšu Y visu laiku. 

 

Reāli ir pāris softi, kuri palīdz tev sekot līdzi izmaiņām, var sakrāmēt piem 10 keywordus un katru dienu tev dod atskaites, cik un kā šie keywordi, lapas ir pabīdijušās uz augšu, atskaites var ģenerēt arī klientiem. 

 

http://www.advancedwebranking.com/- te mākoņu risinājums, 30 dienas ja nemaldos trials, tīri labi palīdz izpētīt arī konkurentus, veidot atskaites, utt... 

http://www.link-assistant.com/- arī labs softs, trials, bet ir dažādi veido, kā to apiet, arī softa cena, licenze nav dārga, ja to dara profesionāli.

 

Principā reāli SEO kantorim no sākuma ir perfekti arī jāveic audits konkurētai lapai, jālabo seo tehniskās kļūdas, jāievieš jaunas lietas, tehniskās lietas:

 

1. Sitemaps

2. Draudzīgi seo url un lapas strukturizējums kā tāds

3. H1, H2, H3 tagi, arī labi saturā ir izcelt tekstu, keywordus boldā ar strong tagu.

4. Bildēm veidot title, alt

5. A href linkiem, lapas linkiem visiem norādīt paskaidrojošo title

 

Nākošais darbs ir ar lapas saturu

 

1. Konkurentu izpēte, nišas izpēte

2. Esošo tekstu, saturu analīze, jauna satura sagatavošana, analīze. Saturam būtu arī jābūt regulāram, kas tika pieminēts augstāk, piem jaunumi, bloga sadaļa, forums.

3. Lapas sociālie tīkli, aktivitātes tajos

4. Call to action izveidošana, jo reāli ko dod, ja lapā iegāžas 100 cilvēki, bet neviens nenospiež uz mums vajadzīgo sadaļu, produktu, linku. Tam speciāli var veidot eventus, kas uzskaitās google analītikā un no tā var veidot conversation rate. 

5. Jāpublicējas arī citās lapās bet ar prātu, noteikti neieteiktu pirkt linkus, vienkārši izmantot bezmaksas direktorijas. (Paša piemērs, pieregojos dažās eiropas direktorijās, ap 70% interesentu ārzemju Latvieši, tā kā pats sniedzu izstrādes pakalpojumus, tīri laikā der šādi pieteikumi.  )

 

Varbūt vēl kāds punkts ko esmu aizmirsis. 

 

Pa liela to ikdienā nedaru, pārsvarā nodrošinu tech seo un saku kā ir, arī ar to var tīri labus rezultātus sasniegt. 

 

Pārsvarā SEO kantori ir tā, ka tu vienkārši pērc kaķi maisā, tad labāk paņemt kādu tech kantori, kas no sākuma saved visu kārtībā, un tad paņem kādu cilvēku, kas raksta saturu, tiks ietaupīta kaudze naudas. 

 

Te tāds pavecs raksts, bet reāli arī nekas tā pa lielam nav mainījies.

 

http://krizdabz.lv/2007/06/cik-maksa-seo-pakalpojumi/

Edited by foxsk8
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Pa lielam taisnība te no katra viedokļa ir daļa patiesības. Zinu jo pats ar to aizraujos. Cik interesēs pēc senāk ir veikta cenu aptauja tad ir kas par SEO prasa nereālāko piķi.Tāpēc ja kādam tas interesē tad ir daudz cheatsheeti kam kā jābūt. gan ko developerim iedot gan mārketinga komandai, vai pašam ko darit. SEO ir lielāka atdeve nekā reklāmai jo precīzāk nomarketēt , bet kā jau foxsk8 teica ar SEO nevar nolikt piem 200 eur un tagad 3 mēnešus sēdēt top1.. Tu tik daudz variabļi kas ietekmē rezultātu ka garantēt īsti nevar. Var top pozīcijas saniegt ned laikā un tik pat labi mocīties pus gadu.Katrā ziņā ieteikums viens. Neizmantot nekādus tur botus vai ko citu kas sola ātrus rezultātus. Tiksiet google sandbox un no turienes ārā nav viegli tikt

Link to comment
Share on other sites

Tiešām lielāka atdeve par kādu labi targetētu reklāmu caur, piemēram, FB audience?

Depends, bet pamatā organiska meklēšana vienmēr būs ar augstāku conversion ratio kā vislabāk mērķētā reklāma, jo organiskie meklējumi ir "tagad vajag", un ja uztrāpa uz, piemēram, "nopirkt X" un cilvēks meklē X, ir ļoti liela varbūtība, ka X tiks nopirkts. Savukārt, ja tu reklamē "hey, varbūt tev vajag X?", atbilde "nē", būs daudz biežāka.

 

Viens faktors ko ņemt šeit vērā ir "audience reach". Ja tu mārketē X un organiski jamo meklē varbūt 5k cilvēku dienā, bet tajā pat laikā tu izmet targeted reklāmu audiencei 500k dienā, conversion ratio pārsniegs organisko, tikai tādēļ, ka reklāma izmesta masveidā un nostrādā "o, bet man taču to X vajag".

Link to comment
Share on other sites

"10 cloverfield lane". Bija cerība, ka būs interesanta filma, bet izrādījās pilnīgs sūds! Labi, ka noskatījos internetā :)

Toties "Batman pret Superman" bija ļoti labs gabals! Skatījos kinoteātrī.

P.S. codez var viegli sagooglēt pēc info, ko viņš te pat fourmā ir rakstījis

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...