Jump to content
php.lv forumi

hostinga izvēle


Recommended Posts

Kādu hostingu izvēlēties un kādēļ.

Sākumā ir ideja iegādāties hostingu, lai paskatītos kā projekts aizies. Negribas sākumā uzreiz paņemt dārgāko, kas nevienmēr ir tas labākais.

Skatos ka bieži tiek reklamēti tādi kā serveriem.lv un hostnet.lv . Cenas lētas, bet vai kvalitāte ir laba?

Pašam konkrēti vajag lai ir vismaz 2GB pieejama vieta, cron , vismaz 2DB , 5 epasti

 

Iesakat kādu labu sākuma variantu. Ko paši lietojat un kādēļ lietojat, kāda apkalpošana, downtime.

Link to comment
Share on other sites

Kad man bija nopietna doma pāriet tikai kā freelancer (pēc treknajiem gadiem, krīzes sākumā, ~2008,2009.g.) paņēmu izstrādei nano complete(vnk. nečakarēties tur ar localhost, visām dinamiskajām ip, ieslēgts/izslēgts tas mājas pseido serveris, piekļuvēm, utt. Klientam vienmēr pieeja pie projekta, redz projekta attīstību), tagad 6.05Ls. Ir PHP, Perl, Python, Ruby, TCL. DB MySql, gan PostgreSql, SqLite, db attālināta piekļuve. Nosacīti(ne visu) var pārkonfigurēt globālo php.ini ar savu lokālo php.ini. Vari spraust resursus ārpus document root. SSH, cron ir, par SSL nāksies bleķot atsevišķi.

 

Kopumā apmierināts, negribu ne izcelt, ne teikt kaut ko sliktu. Toreiz, klientu projektiem uz tā nano tika ņemti arī virtuālie serveri. Principā nekad nebija problēmas sazvanīt tos nano adminus, ja problēmu nevarēja atrisināt uz sitiena, tad max ~1-2.dienu laikā tur kaut kādas speciālas virtuālo serveru konfigurācijas parasti tika atrisinātas. Atceros, nācās pārcelt strādājošu projektu no viena VPS plāna uz krutāku, jo nevilka, nebija problēmu, visu paši pārnesa, protams jāpiķo par tādām ekstrām! :)

 

Nu nez, sevis izglītošanai, mācībām ~6Ls/men var likties par daudz. Ja pelni ar to naudu, manuprāt nav dārgi. Piedevām tur ir īpašas klientu atlaides, ir norādīts tam complete 6.05Ls, bet par cik man tas hostings ir nez ~4 - 5. gadus, pašlaik rēķins atnāk ~5.60Ls mēnesī.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Par hostnet.lv kvalitāti sūdzēties nevaru. Supports labs, ja pats nelecās, vienmēr ļoti laipna un pretīmnākoša attieksme. Pie tam, ja smuki sarunā ar pārdevējiem, var dabūt uz testu arī vps uz nedēļu, laikam.

Godātā IevaB, Jūsu IP adrese pieder SIA Hostnet reģistrētam (nelielam) IP adrešu diapazonam. Šis fakts liek šaubīties par Jūsu rakstītā objektivitāti, jo Jūs varētu būt SIA Hostnet darbiniece un tātad ieinteresētā parsona. Vai Jūs pārstāvat SIA Hostnet?

Ja jā, tad, lūdzu, atklāti to norādiet!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Sveiki. Tā kā esmu (jau biju) hostinga meklējumos, tad vēlētos padalīties ar savu pieredzi un ieteikumiem.

 

Sākumā meklējot hostingu domāju pēc būtības, ka labs varētu būt tas, kuram ir liels Uptime, kas nozīmē ka tajā ir iekļauti riski, attiecīgi ir normāls datu centrs, ar sakarīgiem adminiem, diennakts supportu u.t. Sapratu ka Latvijā diez vai būs tik attīstītas infrastruktūras (investīcijas) lai atrastu ko tamlīdzīgu, par nedārgu samaksu.

 

Apskatot ārzemju hostingu variantus (pārsvarā lielākos) nonācu pie secinājuma, ka hostings jāmeklē ir Eiropā, jo lai kāds arī nebūtu datu centrs (lielākie piedāvā arī norādīt kur serveri turēt US, UK ut), ja tas nav Eiropā tad Pings un ātrums būs švaks. Dažiem rakstīju jautājumus par parastā hostinga ātrumu (un tiem kam nebija izvietots, pieprasīju 100Mpbs faila lejupielādes linku, pats salīdzināju pingus), bet no tiem kuriem saņēmu atbildi, kurā minēts ka šāda informācija nav izpaužama, bet var pamēģināt un ir 30 dienu naudas atmaksas periods. VPS, VDS hostingiem gan varēja izvēlēties pieslēguma ātrumu, bet kā jau minēju, ja tas ir USA tad man šajā gadījumā 1Gbps pieslēgums neko nedos, ja projektu turēšu Latvijas auditorijai. Patiesībā atkrita visi tie, kas uz jautājumiem neatbildēja. Nākamais ko apskatīju bija Public Cloud Hostingi kuri manām vajadzībām bija piemērotākie (nevis VPS/VDS, Dedicated ut), tomēr sapratu ka tie man būs pārāk sarežģīti pat pie izvēles (piemēram Google Cloud platform, Amazon uc). Esmu pieradis pie hostinga vadības Cpanel no kura vairs ne uz kādiem Pleskiem neietu (tur pat backups ir viņu formātā, bet ja man jādomā kā ierobežot piekļuvi DB pēc IP nu nez, kādreiz tā bija problēma). Vēl pat biju pa starpai izskatījis iespēju iegādāties savu DirectAdmin un uzlikt uz virtuālā servera, bet nu negribas man nodarboties ar datorsex, administrēt mašīnu un domāt par riskiem, lētāk nesanāktu pat skatoties ilgtermiņā.

 

Tā kā vēlējos rēķinus no firmas par hostingu apmaksāt caur bankas regulāro maksājumu (kā bijis līdz šim, bez lielām starp komisijām, Paypal ut) un Latvijas IP adresi, tad nācās vien apskatīt arī LV hostinga variantus. Mazie normālie piedāvā tikai VPS (reāli, ja tas ir VDS kas griežas uz Xen tad tā principā ir tikai plika mašīna) un priekš kam viņiem čakarēties ar problēmiskiem servisiem ko paredz lētais Shared hostings?.

Tādus kā Lattelecom un Deac neizskatīju jo Lattelecom nesniedza atbildi par pakalpojumiem un cenām savam Tier3 datu centram (viņiem tur visār kāda šaize sanākusi) un neredzu jēgu viņam maksāt lielu naudu par to pašu ko Eiropā var dabūt lētāk un tālāk no tiem kas izņem serverus un info, savukārt DEAC iebunkorojies reklamē sevi ka var izturēt kodolspārdzienu bet mazākā vētra rīgā vai tantes lielais rūteris nomiris ut un šamiem ir problēma.

Jā ir vietējie lētie ar unlimited, bet uzticības nav, jo domājot racionāli, kam, kādām investīcijām, infrastruktūrai ut ir jābūt, lai tas ko reklamē sakristu ar patiesību. Attiecīgi var pat nelasīt atsauksmes tiem kas pa lēto sola kalnus, tomēr intereses pēc palasīju, vai sliktas atsauksmes sākuma gados ir mainījušas to kas notiek piemēram pēdējos divos gados, lai saprastu, vai uzņēmuma vadība/menedžments ir pieņemams (sākumā visiem ir grūti), jo nereti tieši tas nosaka, kāds būs pakalpojums, pat ja pretī ir mazs vietējais atbalstāmais uzņēmums (protams ja dati Jums nav kritiski). Diemžēl pēc komentāriem spriežot laikā, bieži vien nekas nav mainījies, ja nu vienīgi, vecie vēži tai pašā maisā (bet nu to ar var ātri uzzināt). 

Katrā ziņā sāku šodien kas ir svētdiena (tieši svētdienā) apzvanīt tos dažus izvēlētos supportus, lai saprastu, kas ir feiks un kas nav un uzdot nestandarta jautājumus. Pirmajiem telefons izslēgts un sieviete Itāļu valodā saka ka abonents nav sasniedzams. Atlikušos divus sazvanīt izdevās ar pirmo reizi. Attiecīgi palieku pie tiem, sarunāju pārbaudes laiku (lai gan tam ir jābūt pietiekoši ilgam lai varētu rakstīt konkrētu atsauksmi par konkrētu hostotāju). Centīšos (ja neaizmirsīšu) pēc kāda laika atrakstīties, bet patreiz šis paliek kā pieredzes stāstiņš.

 

Tiem kas meklē hostingus, ieteiktu nekrist reklāmu rakstu vilinājumos, vēlāk tas var izrādīties dārgāk (vismaz laika ziņā), bet sākumā apdomāt kas tieši vajadzīgs, cik kritiski ir Jūsu dati (vai ar tiem pelnat naudu), cil liels ātrums Jums nepieciešams (iespējams USA ut serverīši nederēs - vismaz pamēģiniet tur kur ir naudas atgriešanas iespēja), ja vajag, piezvaniet pirmdien 5 no rīta adminam un paprasiet vai viņš piemēram tagad var atrisināt kādu īpatnēju problēmu (lai pārliecinātos vai tas nav apsargs, students ut), nosakiet kāda hostinga tips Jums būtu piemērotākais (Cloud, VPS, Dedicated, Shared ut). Paldies dievam, mūsdienās ir pietiekami liela izvēle, lai kāds arī atilstu Jūsu vajadzībām.

Un vēl nobeigumā, atcerieties, ka labs un strādājošs backups (ģeogrāfiski neatkarīgā vietā), stiprinās Jūsu sirdsmieru un uzticamību hosterim.

Edited by MPr.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Šķiet mans ceļojums pa hostinga pasauli ir beidzies. Bija interesanti (tādēļ par laiku nesūdzēšos) un cenas ziņā pieņemami.

 

Sākšu ar mūsu vietējo Hostnet. Sākumā likās diez gan korekti. Problēmas sākās ar natīvo PHP 5.4. versiju, kas populārai standarta instalācijai meta ārā kļūdas paziņojumus. Supports teicās ka problēma ir instalācijā un lai php atslēdz šos paziņojumus. Diskusijās neielaidos, palaidu uz PHP 5.6. un bija viss korekti, pat bez kļūdas paziņojumu atslēgšanas (kā tam arī vajadzēja būt arī uz PHP 5.4). Nākamais šķērslis radās pie domēna palaišanas tautās. Norādot Hostnet NIC NS serverus, paiet viena stunda, paiet otra, nekas nenotiek. Zvans supportam. Izrādās ka papildus vēl manuāli viņiem par to jāpaziņo, lai iestata savā pusē. Jocīgi un nepieredzēti, bet solījās ka nākamgad uztaisīšot šo pasākumu automātiski (tas bija piektdienas vakars, ja būtu stundiņu vēl nokavējis, nāktos gaidīt līdz pirmdienai - jā jā, to man pateica supports un tas manī pa 50% lika turpmāk skatīties uz Hostnetu citā gaismā). Ok, domēns palaists, bet e-pasti neiet. Zvanu supportam, tur paceļ meitene un saka, lai sūtu ticketu uz ko es atbildu ka es zvanu uz supporta telefonu - uz ko saņemtu atbildi, ka supportam telefona nemaz tāda neesot, lai sūta ticketu, viņi paši to sašķiros kam sūtīt tālāk, sales vai supportam un sniegs atbildi (tas manī pielika punktu atlikušiem 50% un uzrakstīju atteikumu no pakalpojuma līguma). Par MX ierakstiem tomēr supportam uzrakstīju -vai gadijumā arī tie nav jāpiesaka uz ko saņēmu atbildi ka nē, tomēr e-pasti tā arī neaizgāja, toties es aizgāju uz citu hostingu. Naudu ar nav atgriezuši, prasīja tikai lai sniedzu paskaidrojumu.

 

Nākamais hostings pie braļukas Lietuviškais kas slēpjas zem HOST1Plus. Īsumā - klientus piesaistīt ar skaistām bildītēm viņi māk, bet nodrošināt strādājošu hostingu, nop, nav viņu līmenis. Viņiem mājas lappā ir norādīti entie ārzemju telefona nr., zvanīju uz visiem - nevienu sazvanīt neizdevās. Viņu neprasmīgā īpatnība ir banot automātā nost ja slēdzaties ar SSH (jo viņi to nepiedāvā) un pēc tam 8.st neatbildēt. Naudu atgriezt nevēlas ne par Hostingu ne par uz gadu nopirkto IP. Da nu i pīpis ar viņiem. Braucu tālāk uz nākamo hostingu.

 

Tagad kārta pienākusi angļiem ar savu Reseller Club.com hostingu. Iemaksāju naudu, iegāju panelī, sapratu ka viss tur ir domāts only tālākpārdošanai (man pašam sevi par klientu jātaisa), sapratu ka nav man domāts, uzrakstīju tikcetu ka izstājos un devos tālāk.

 

Tālākais ceļš mani aizmeta līdz amīšiem ar savu izslavēto KVChostingu. Izvēlējos un apmaksāju Business plānu, bet tā vietā saņēmu lētāko shārēto. Kad supportam norādīju uz šo kļūmi, pamanīju ka pamazām manā cPanlī sāk mainīties dažāda informācija par pieejamiem pakalpojuma limitiem bet pats panelis sāka brukt kopā ar dažādiem error paziņojumiem un apgraizījumiem. Īsāk sakot kamēr supports cīnijās (nez kā viņi to visu centās pārnest uz Business plānu) tas nobruka pavisam. Jautājumu nav, arrivederci arī šim hostingam.

 

Paliku pie Godaddy kā brends mani īpaši neuzrunā un neteikšu ka simpatizē, bet es paļaujos uz racionalitāti nevis emocijām. Īsumā - viss pa skaisto, viss apmierina. Paņēmu no viņiem visu ko varēja paņemt. Nav viņi vairs tādi kā bija vakar. Viņi mainās laikam līdzi un tā ir spēcīga uz uzticama pazīme. Izskatās ka viņiem tomēr ir Cloud hostings, lai ko arī ar to būtu domājuši visi iepriekšējie hostingi.

 

Un nobeigumā frāze no Kurta Vonnegūta: 

"Dievs, dod man vēsu prātu pieņemt visu, ko nespēju ietekmēt, spēku ietekmēt visu, ko spēju un gudrību vienmēr atšķirt vienu no otra."

Edited by MPr.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...