Jump to content
php.lv forumi

dns serveris un porti


Recommended Posts

Man te ir vairāki spēļu serveri, bet ir tikai viena ip. Lai pieslēgtos serveri ir speciāli jāraksta galā ports, kas nav īpaši parocīgi. Vai ir kaut kādas iespējas uzstādīt kādu programmu vai ko, lai es varētu kaut kādas adreses sadalīt serveriem, katram savu. Teiksim serv1.domens.lv serv2.domens.lv, lai iet uz vienu ip bet dažādiem portiem. Serveris ir uz linux.

Link to comment
Share on other sites

Ok, bet piemēram nav kāda proga, kas teiksim paskatās, no kāda domēna nāk un kaut kādā veidā noredirektē uz portu? Tas redirekts atradīsies vienas kastes ietvaros. Vai kaut kā automātiski piekabina portu. Jo pašus domēnus es varu turpināt turēt uz sharedhosta, bet tieši, kad caur viņu iet vajadzētu noteikt, kuru portu vajag un pieslēgt useri tam. Grūti izstāstīt, pašam zināšanas ar nav tik lielas linuksos :(

Link to comment
Share on other sites

Ok, bet piemēram nav kāda proga, kas teiksim paskatās, no kāda domēna nāk un kaut kādā veidā noredirektē uz portu? Tas redirekts atradīsies vienas kastes ietvaros. Vai kaut kā automātiski piekabina portu. Jo pašus domēnus es varu turpināt turēt uz sharedhosta, bet tieši, kad caur viņu iet vajadzētu noteikt, kuru portu vajag un pieslēgt useri tam. Grūti izstāstīt, pašam zināšanas ar nav tik lielas linuksos :(

 

Apache Reverse Proxy režīmā. Var izmantot arī citus risinājumus - Squid, Nginx, Varnish, utt. DNS-ā novirzi visus domēnus (domēni un sub-domēni tomēr būs vajadzīgi) uz Reverse Proxy serveri, kur attiecīgi tas tālāk novirza kaut vai pēc IP un portiem. Ja lieto SSL savienojumus, tad gan tik vienkārši nebūs, jo katram SSL saitam vajag savu IP adresi.

 

Tomēr ērtāk tev būtu darboties ar VPSiem, nevis ar shared hostiem, jo kaut kur tev ir jādabū kontrole gan pār DNS, gan arī pār Reverse Proxy. Nezinu nevienu shared hostētāju, kas Reverse Proxy dod kā servisu. Līdz ar to būtu jātaisa pašam.

Link to comment
Share on other sites

j2b, kādā veidā HTTP reversie prokši var proksēt spēļu serverus ???

 

Īsā atbilde: nē, nevar.

Garā atbilde: nē, nevar, jo:

a) nav "inteliģentu" reveršo prokšu, kas saprastu spēļu (CS ? LOL) protokolus :)

b) protokoli nesūta hostneimu uz kura konektējas, bet izmanto IP adresi.

Link to comment
Share on other sites

j2b, kādā veidā HTTP reversie prokši var proksēt spēļu serverus ???

 

Īsā atbilde: nē, nevar.

Garā atbilde: nē, nevar, jo:

a) nav "inteliģentu" reveršo prokšu, kas saprastu spēļu (CS ? LOL) protokolus :)

b) protokoli nesūta hostneimu uz kura konektējas, bet izmanto IP adresi.

 

Varētu būt tev taisnība. Ar spēļu serveriem neesmu ņēmies, vien domāju, ka varētu pamēģināt. Nezināju, ka tiem ir savi protokoli. Reverse proxy varētu paķert DNS vārdu, tad forwardēt. Var būt strādā. Tiešām tad nezinu. Nav arī kur pašlaik pamēģināt. Vai tajos spēļu serveros nav pašiem iebūvētas tādas lietas? Būtu interesanti, ja visi spēļu serveri skrietu tikai uz viena fiziskā servera bez jebkādiem klāsterēšanas un load balancing mehānismiem. Vai nav attiecīga OpenSource risinājuma arī priekš šīm vajadzībām? Tiešām nezinu pat kā meklēt, jo esmu svešs spēļu sfērā.

Link to comment
Share on other sites

Varētu būt tev taisnība. Ar spēļu serveriem neesmu ņēmies, vien domāju, ka varētu pamēģināt. Nezināju, ka tiem ir savi protokoli. Reverse proxy varētu paķert DNS vārdu, tad forwardēt. Var būt strādā. Tiešām tad nezinu. Nav arī kur pašlaik pamēģināt. Vai tajos spēļu serveros nav pašiem iebūvētas tādas lietas? Būtu interesanti, ja visi spēļu serveri skrietu tikai uz viena fiziskā servera bez jebkādiem klāsterēšanas un load balancing mehānismiem. Vai nav attiecīga OpenSource risinājuma arī priekš šīm vajadzībām? Tiešām nezinu pat kā meklēt, jo esmu svešs spēļu sfērā.

1kārt : faktiski klāstero "spēļu istabas" ietvaros tikai MMORPG, tādēļ, ka FPSiem/Racingiem parasti istabā ir relatīvi mazs spēlētāju skaits. Ja nemaldos, WoWam vienam realmam bija 1 backends un vairāki frontendi. Parasti tādos gadījumos spēle izmanto atsevišķu DB, kuru var arī load balancēt (klasikais MU Online izmanto MS SQL). CSam un lielākai daļai spēļu visa "loģika" ir iekš servera atmiņas dēļ latency palielināšanās pie ārēju resursu fetchošanas un jebkura pieklājīga kaste "pavelk" vienu istabu.

2kārt : open source risinājumi spēļu risinājumiem nav, jo lielākā daļa no jamiem ir propietary protokolu, kuru nevienam nav iekāriens load balancēt un jamos relīzot ir PITA dēļ patentētiem protokoliem.

3kārt : load balancēt var Layer 4 līmenī, Layer 7 load balancings / failovers ir stipri dārgāks "resursu ziņā" (ar papildus iespējām, t.sk. gudrā komunikācija ar backendiem (health checki, HTTP keep-alive utt). Attiecas uz 1ajā punktā minētajām spēlēm, kur ir atsevišķs backends, kurš storē loģiku. Izmantojam iptables, packet filter vai kādu no h/w dedicated h/w balanceriem.

4kārt Visi FPS hostingi griežās uz to, ka kastei ir vairākas IP adreses, uz kurām arī bindo atsevišķus serverus. Tā uz vienas kastes var griezt ntos FPS serverus. Tēmas autoram prbl ir vai nu mājas pieslēgums (kur var ISP nedot vairākas IP adreses) vai arī žēl pāris Ls par IP adresēm (kaut gan jebkurš load balanceris resursu ziņā apēd vairāk par pāris Ls), as nezinu nevienu .lv DC, kas nedotu pāris IP par ~2 Ls . Ar lielāku adrešu apgabala alokāciju var rasties problēmas, as RIPE neļauj lieki allokēt IP adreses :)

Edited by krikulis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...