Jump to content
php.lv forumi

Clusters metode spēļu konsolēm ... jautājums zinošajiem!?


Kress

Recommended Posts

Kress, tu pac tos PSP arī taisies sajūgt kopā ? vai algot cilvēku kas to izdarīs.

man liekas ka prātīgāk ir klāsterot dbvs serveri[us] [vai arī parastus pc] ar SAS diskiem (15000 rmp).

jo var gadīties ka saliekt rindiņā PSP viss varētu iebremzēt uz diskiem ...

 

abos variantos ir plusi un mīnusi ...

 

varbuut vienkaarshi iesākuma par to naudu nopērc ļoti labu serveri.

Link to comment
Share on other sites

Tad tāds jautājums ... cik maksā labs serveris? Ja pērk vienu serveri, tad jāpērk otrs kā minimums datu kopijas saglabāšanai...? Vai saslēdzot parastos galda pc kopā izveidojot jau iepriekš minēto cluster var panākt daudz lielāku efektivitāti uz datu apstrādi kā no viena laba servera vai max. diviem? Es saprotu, ka to skaits nosaka datu apstrādes ātrumu, bet man ir mazāka skaidrība par efektivitāti starp šo metodi kopumā un vienkārši vienu labu serveri.

 

Jau iepriekš paldies visiem, kas iesastījās šajā diskusijā! Man patīk šis forums, jo šeit apgrozās tiešām atsaucīgi cilvēki, kuriem neviens neko nemaksā. Paldies Jums visiem!

Link to comment
Share on other sites

Šis ieteikums ir galīgi ārpus konteksta.. runa iet par platformu - attiecīgi tu jau protams vari rakstīt zoftu kas iet visur no otras puses gala implementācija būs galīgi šķērma (lai piedod man Javas evangēlisti).

 

Tā kā šis ir PHP formums, defaultā pieļāvu, ka aplikācija būs uz PHP, un šādā gadījumā daudz vairāk ieteiktu pievērsties tieši paša aplikācijas kvalitatīvākai izstrādēi, nekā serveriem, jo mūsdienās ir daudz kvalitatīvu serveru resursu iznomātāju vai jau sagatavotu standartrisinājumu pirkšanai.

Tas ir līdzīgi kā ar automašīnām, mēs taču paši mašīnas neprojektējam un neražojam, mēs tās pērkam vai nomājam. Ja kāds taisa mašīnas, tad viņš noteikti to darīs vairumā un savu intelektuālo ieguldījumu daudzkāršos un tirgos šīs mašīnas.

Link to comment
Share on other sites

Kress, tas viss ir atkarīgs no tā, ko tiem serveriem jādara, kā jau teicu visāda veida klāsteri un tamlīdzīgs lietas noder pie specifisku uzdevumu veikšanas. Saslēdzot vairākus datorus kopā jauda diemžēl nepalielinās lineāri ar saslēgto datoru skaitu, jo daļa resursu neizbēgami tiek tērēta darbību koordinēšanai. Tas tā, ja runājam par paralēlo skaitļošanu, klāsteriem utt.

Savukārt ja runājam par uzticamību (reliability), tad protams sistēma, kurā samazināts "Single Point of Failure" skaits ir daudz uzticamāka par sistēmu, kurai nekas nav dublēts un vienas komponentes defekts rada katastrofālu apstāšanos.

 

Par konkrētiem ieteikumiem... Nezinot sistēms specifiku - ko un cik daudz vēlies darīt, man nav ieteikumu.

Joslas slodzi starp citu (Tavs 2. jautājums pašā sākumā) vari aptuveni izrēķināt, ja Tev ir kaut kāda statistika. Nu piemēram, ja lapa ar attēliem aizņem 200KB, tādā gadījumā 1000 apmeklētāju dienā uzģenerēs 0,2 * 1000 ~= 200MB (Jā zinu, ka nav 1000KB iekš MB!) dienā, kas mēnesī noved pie cipara ~6GB

Link to comment
Share on other sites

Kress, vai esi pētījis serveru nomas iespējas.

Sākot ar 50eur/mēn var jau iegūt diezgan labu dedicated serveri, kura sistēmā jau būs automātiska backupu taisīšana, serveris būs sakonfigurēts un tā darbību uzraudzīs cauru diennakti, tev par to nebūs jāuzstraucās un varēsi visu savu laiku veltīt pašas aplikācijas kvalitātes uzlabošanai.

Nezinu, kas tev būs par aplikāciju bet ap 10 000/dienā ir tā robeža, kuru var parasti vēl apmierināt ar vienu serveri.

Link to comment
Share on other sites

Tā kā šis ir PHP formums, defaultā pieļāvu, ka aplikācija būs uz PHP, un šādā gadījumā daudz vairāk ieteiktu pievērsties tieši paša aplikācijas kvalitatīvākai izstrādēi, nekā serveriem, jo mūsdienās ir daudz kvalitatīvu serveru resursu iznomātāju vai jau sagatavotu standartrisinājumu pirkšanai.

Tas ir līdzīgi kā ar automašīnām, mēs taču paši mašīnas neprojektējam un neražojam, mēs tās pērkam vai nomājam. Ja kāds taisa mašīnas, tad viņš noteikti to darīs vairumā un savu intelektuālo ieguldījumu daudzkāršos un tirgos šīs mašīnas.

Nekorekts salīdzinājums - ja tu tik ļoti gribi par automašīnām tad piemērs varētu būt tāds vai braukt ar traktoru, mazu bulku vāģi vai piena cisternu.. Mehāniķi ("kvalitatīvo resursu iznomātāji") visus auto var labot vienādi ar kuvaldu taču tev kā aplikācijas izstrādātājam tomer ir svarīgi kas tur apakšā ir.. Bet ja nav svarīgi (der standarts) tad arī PS3 noteikti nevajag..

 

Jo es no sākotnējā posta sapratu ka cilvēks vēlas eksperimentu - izspiest vairāk izmantojot nestandarta (jaunas) tehnoloģijas aka GPU / Grid Computing utt (aka ir cilvēki kas taisa clusterus uz xboxiem, apple tv utt).. Ja viss aprobežojas ar pliku weblapas izvietošanu tad tā vairs galīgi nav interesanta diskusija jo atkarībā no maka biezuma visu mierīgi var palaist arī uz desktopa pa 50LVL.. ()*#&$(*#

 

Nezinu, kas tev būs par aplikāciju bet ap 10 000/dienā ir tā robeža, kuru var parasti vēl apmierināt ar vienu serveri.

10k dienā ir kas? Hiti, pageviewi, useri paralēli onlainā?

 

Parasts desktops uz parastu aplikāciju velk krietni vairāk.. tur kaut kāds standarta apache benchormakojot piem phpma ganjauka var 300 req/sec izspiest... kas ir dienaa skaitlis ar 7-8 cipariem (ja loads ir permanents)..

Link to comment
Share on other sites

konkrētu mērķi tā arī nesapratu...

Bet nu man liekas no tā PS3 nebūs liela jēga, ja nespēsi 100% izmantot fīčas. PS3 ir ar specifisku HW - grafikai.

Liekas daudz lētāk salikt tomēr klāsterī parastos serverus ar 15k diskiem. (intel Q6600 maksā jau kapeikas - pietiekoši spēcīgs procis).

 

Diez vai te tiek runāts par PHP... Un labāk ieguldīt laiku un naudu labākai projekta izpētei, plānošanai un izstrādei, nekā neparedzamam testam bez rezultāta ;)

Link to comment
Share on other sites

Nav jau problēma tur, ka HW ir grafikai. Bet gan tas, ka tur principiāli citādāki algoritmi jālaiž (pofig ka uz grafikas HW), ja grib to baiso performanci iegūt. Vajag kaut vai wikipēdijā palasīt par stream computing.

Pats pirms pāris gadiem, kad GPGPU sāka sist augstu vilni, pamēģināju sareizināt divas NxN matricas uz videokartes procesora (http://dev.gamez.lv/viewtopic.php?t=871). Pofig, ka HW grafikai - nācās pilnīgi savādāku kodu rakstīt, nekā prasti pierasts. Toties rezultāti iespaidīgi - gandrīz divas kārtas ātrāka darbība (un tas uz 2 gadu vecas videokartes). Tagad gan jau ir vielgāk - ir CUDA, ir FireStream utt.. Drīz būs OpenCL.

Nesen arī darbā vienu algoritmu izmantojot DirectX 10 implementēju darbībai uz videokartes (protoptipa pēc). Pofig ka grafikas HW un API - vienalga nācās pārstrādāt algoritma darbību. Nevar 1:1 pārnest kodu un priecāties.. Rezultātā netika iegūts gribētais - labākais ko dabūju ir 5x lēnāka algoritma darbība nekā uz parasta CPU. Tas tur sanāca dēļ datu sūtīšanas overheada - pārāk mazs inputs/outputs algoritmam bija.

Tā ka vienkārši uzinstalējot Linuxi uz PS3 un uzmetot tur Apachi/MySQL/PHP (vai whatever ko tev tur vajag) nedabūsi gaidīto brīnumu.

Link to comment
Share on other sites

Esmu dzirdējis, ka ir īpaša tehnoloģija, uz kuras tiek izstrādātas web lapas ( tanī skaitā detaļas, attēli, baneri ). Tehnoloģija, kura parāda maximālu attēla kvalitāti pie ļoti zemiem izmēriem. Tas ļauj lapai atvērties daudz ātrāk un salīdzinoši mazāk tiek noslogots serveris uz datu apmaiņas procesu. Viens no risinājumiem, kas man interesē.

 

Otrs man svarīgi jau pašā sākumā rast labāko risinājumu sistēmas tehniskajajai izstrādei. Pats svarīgakais, lai vēlāk vienkarši pielikt attiecīgos moduļus jaudas palielināšanai. Ja tie ir neskaitāmi datori, tad man var rasties nopietna problēma, jo neviens negribēs viņus uzturēt un pieskatīt kā tas pretēji ir ar serveriem. Tas nozīmēs, ka man pašam jādoma par telpām, pieslēgumu un citām lietām + tie ir citi tēriņi jau pašā projekta sākumā.

 

Vai kāds no šeit esošajiem ir strādājis pie soc. portālu izstrādes un meklētājiem ar ietvertu datu bāzi?

Link to comment
Share on other sites

Nezinu par kādām ūbertehnoloģijām tu runā, bet eksistē vairāki attēlu kompresijas algoritmi/formāti, kas ir labāki par prastu jpeg vai png (izmērs pret kvaltiāti attiecībā). Tik problēma jau ir tā - ka neviens vai tikai retais browseris to supportē. Tāpēc tie attēlu formāti, kas principā ir labāki par jpeg'u, ir visai bezjēdzīgi pielietošanai webā.

Link to comment
Share on other sites

bubu, tieši par to es arī runāju. Ka nespējot pareizi izmantot to HW, nekas tur labs nesanāks. Jāraksta viss no 0, ko autors diez vai jēlkad izdarīs (ja vien nav vietējais miljardieris un ūber-gribēšana)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...